کد خبر: 1173552
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام نگرانی از تعلیق توافق صادرات غلات، ابراز امیدواری کرد که که تلاش‌ها برای احیای این توافق از طریق تعامل سازنده با توجه به نگرانی‌های همه طرف‌ها به نتیجه برسد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بلاول بوتو زرداری امروز در تماس تلفنی با بورل آمادگی پاکستان برای مشارکت در تلاش‌های جمعی با هدف احیای کریدور صادرات غلات را اعلام کرد.

وی با ابراز نگرانی پاکستان از انقضای ابتکار عمل صادرات غلات دریای سیاه گفت که تورم غذایی ناشی از آن و چالش‌های مرتبط با امنیت غذایی بر کشور‌های در حال توسعه مانند پاکستان که از قبل تحت فشار اقتصادی هستند، تأثیر نامطلوبی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان با استناد به رایزنی‌های اخیر خود با وزرای خارجه اوکراین و ترکیه ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای احیای این ابتکار عمل از طریق گفتگو و تعامل سازنده با توجه به نگرانی‌های همه طرف‌ها به نتیجه برسد.

زرداری همچنین از نماینده عالی اتحادیه اروپا خواست تا نقش خود را برای کمک به یافتن راه حلی ایفا کند که امکان تجدید توافق صادرات غلات را فراهم کند.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه پاکستان شنبه گذشته در گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود، قرارداد صادرات غلات اوکراین را اقدامی مهم در تثبیت قیمت جهانی موادغذایی دانست و حمایت کامل اسلام‌آباد از تلاش‌های بین المللی برای احیای کریدور صادرات غلات را اعلام کرد.

زرداری هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اوکراینی خود در اسلام‌آباد نسبت به خروج فدراسیون روسیه از توافق صادرات غلات ابراز نگرانی کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار