کد خبر: 1173538
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
سفیر و نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد گفت: ورود غیرقانونی هیاتی از وزارت خارجه فرانسه به خاک سوریه، نشانه نقش تخریبی و خرابکارانه این کشور در سوریه است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بسام صباغ روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: این اقدام فرانسه نشان دهنده نقش تخریبی این کشور و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در سوریه است.

به گزارش رسانه‌های سوری، وی خواستار پایان یافتن هرگونه اشغالگری خاک سوریه و خروج همه نیرو‌های خارجی غیرقانونی از این کشور شد.

صباغ تجاوز‌های مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را نیز محکوم کرد و از شورای امنیت خواست به جنایت‌های این رژیم پایان دهد.

وی بیان کرد: دمشق به خاطر اصرار بر رسیدن کمک‌های انسانی به نیازمندان، اجازه داد این کمک‌ها ۶ ماه دیگر از گذرگاه «باب الهوی» وارد خاک سوریه شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد افزود: موفقیت فعالیت گذرگاه‌های مرزی در سایه پاسخگویی به نیاز‌های انسانی محقق می‌شود و این امر نیازمند اعمال فشار بر گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها برای تضمین رسیدن این کمک‌ها به نیازمندان است.

صباغ اضافه کرد: بهبود اوضاع انسانی نیازمند یافتن راهکار‌های دائمی برای حمایت از مردم سوریه است تا اتکای آن‌ها به کمک‌ها کاهش یابد و شرایط بازگشت آوارگان از طریق بهبود زودهنگام اوضاع، فراهم شود.

وی گفت: ادامه رنج ساکنان الحسکه به خاطر قطع آب از سوی ترکیه، یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

روز دوشنبه ۲۶ تیرماه هیاتی از وزارت خارجه فرانسه به ریاست استفان رومتت، رئیس مرکز بحران و اضطرار این وزارتخانه، از مناطق تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در شمال شرق این کشور بازدید و با فرماندهان نظامی آن دیدار کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای ورود غیرقانونی هیاتی از وزارت امور خارجه فرانسه به خاک سوریه و دیدار آن با گروه‌های جدایی طلب را محکوم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار