کد خبر: 1173307
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: این استان با کمبود زیرساخت‌ برای انجام مناسبت‌های مختلف مذهبی و عزاداری‌ها مواجه است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، در یک‌صد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییروتحول ساختاری است و برای رسیدن به اهداف متعالی نیازمند تغییرات اساسی هستیم.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است

وی با اشاره به اینکه علم و فرهنگ دو بال برای رسیدن به معنویت و قله‌های پیشرفت هستند، عنوان کرد: فرهنگ در همه ساحت‌ها مثل اقتصاد، مسئولیت‌های اجتماعی جاری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه فرهنگ مقوله‌ای است که نیازمند بازنگری اساسی است، عنوان کرد: اگر در اقتصاد، فرهنگ جاری نباشد تبدیل به اسراف و تبذیر می‌شود، اگر در فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگ نباشد جای خودش را به بی‌نظمی می‌دهد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مصوبات شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است، عنوان کرد: اخیراً شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از امامان جمعه درخواست کرده که کنشگر و مطالبه‌گر اسناد بالادستی هم باشند تا در مجلس شکل قانونی و بعد از آن شکل اجرایی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه لرستان در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی جزو استان‌های اول بوده است، عنوان کرد: پنج مسئله اساسی در آن همراه با اقدامات، برنامه، همراه دستگاه‌های مجری و همکار و انجام حسابرسی در پایان تدوین شده است و باید موافقت‌نامه مالی برنامه‌ها را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تبادل کند و باید اقدامی صورت گیرد که اگر اعتبارات اختصاص داد نشده برای شورای فرهنگ عمومی، بتوان از وزرای موردنظر مطالبه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به کمبود زیرساخت‌های مناسب در لرستان برای انجام مناسبت‌های مختلف مذهبی و عزاداری‌ها، عنوان کرد: مردم لرستان از گذشته تاکنون در زمستان سرد و برفی و تابستان‌های داغ، محروم از یک فضای بزرگ در زیر آسمان عزاداری کرده و فاقد زیرساخت‌های لازم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه چندین بار در خطبه‌ها راجع به پادگان ۰۷ صحبت کرده‌ام، عنوان کرد: باید معوض حق ارتش هم دیده شود.

وی با بیان اینکه منطقه «اسدآبادی» در کنار پادگان ۰۷، ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و باید بافت فرهنگی آن حفظ شود، عنوان کرد: زمینه‌ای برای برج‌سازی در اراضی ۰۷ وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: علاوه بر اینکه کمبود زمین برای طرح‌های دینی، فرهنگی و مذهبی در لرستان وجود دارد نمی‌شود افکار عمومی را قانع کرد که در استان‌های دیگر ساخت‌وساز شده باشد و طلب این ساخت‌وسازها، از اراضی مرکز شهر خرم‌آباد پرداخت شود.

لزوم ارتقای کیفیت سند مهندسی فرهنگی لرستان

نماینده ولی‌فقیه تأکید کرد: افکار عمومی مردم با این فرهنگ و مذهب و در آستانه برگزاری کنگره شهدا قانع نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: انتظار داریم به این مسئله توجه شود همان‌طور در میان کشورهای اطراف از ثبات و امنیت برخوردار هستیم به همان نسبت در استان نسبت به استان‌های هم‌جوار نیز امنیت داریم، بنابراین باید به شکل سابق امنیت استان حفظ شود که توجه به زیرساخت‌ها مسائل فرهنگی، تضمین‌کننده این موضوع و مسائل امنیتی است، تا باتوجه‌به اعتقادات و ولایت‌مداری مردم، امنیت به همین شکل پایدار باشد و ظرفیتی برای ایجاد امنیت در سایر استان‌ها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ارتباط با کمیته‌های زیرمجموعه انقلاب‌فرهنگی باتوجه‌به ظرفیت‌های گوناگون استان باید موردتوجه قرار بگیرد و استان از اعتبارات لازم برخوردار شود تا سند مهندسی فرهنگی لرستان عمیق‌تر و باکیفیت بهتر اجرایی شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار