کد خبر: 1173235
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
وزارت کشور عراق از تدابیر امنیتی ویژه مراسم عاشورا خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت کشور عراق از تدابیر امنیتی ویژه مراسم عاشورا خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که با نزدیک شدن به روز دهم محرم، تجهیزات کمکی و پشتیبانی به استان مقدس کربلا اعزام می‌شود.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: با نزدیک شدن به مراسم عاشورا، نیرو‌های کمکی و پشتیبانی از همه بخش‌ها به استان مقدس کربلا اعزام خواهند شد.

وی افزود: برنامه امسال متفاوت است چرا که بر خلاف برنامه‌های سال‌های گذشته مسدود بودن مسیر‌ها کاهش می‌یابد.

پیش از این هم صباح الموسوی مدیر کل اداره بهداشت کربلا گفت: این اداره آمادگی برای اجرای طرح اضطراری عاشورا را تکمیل کرده و کادربهداشتی برای ارائه هرچه بهتر خدمات پزشکی و بهداشتی به هزاران زائر عتبات مقدسه آماده هستند. این طرح شامل توزیع ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیز آن‌ها به دارو و ملزومات پزشکی و استقرار آن‌ها در مناطق مهمی است که شاهد ترافیک انسانی است به ویژه مراسم طویرج. ۸ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی برای پذیرش بیماران نیازمند به عمل اورژانسی آماده هستند و یک کادر پزشکی در مرکز جراحی تخصصی «زینب کبری» افتتاح گردید. ۳۵ تیم بهداشتی برای کنترل آب آشامیدنی و غذای ارائه شده به زائران آماده هستند. به کارگیری اقدامات پیشگیرانه مرتبط با بیماری‌های واگیر در اجرای این طرح در اولویت است.

این در حالی است که پیش از این، تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به جزئیات طرح امنیتی ویژه ماه محرم و همچنین اربعین امام حسین (ع) پرداخت و اعلام کرد: عملیات مشترک عراق با همکاری فرماندهی‌های امنیتی در استان‌های الانبار، کربلای معلی، بغداد و سامراء مشغول اجرای طرح ویژه ماه محرم هستند. این طرح شامل ارتقای تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی و افزایش حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نیز استقرار عناصر اطلاعاتی و امنیتی است.

الخفاجی تصریح کرد: این طرح همچنین شامل حوزه بهداشت و موکب‌ها و توجه به تأمین غذا و نوشیدنی و نیز توجه به تامین امنیت مسیر‌های تردد به شهر‌های کربلای معلی، کاظمین، سامراء و سایر شهر‌ها است. نیرو‌های امنیتی در کنار افزایش تلاش و اقدام به رصد هوایی توسط نیروی هوایی ارتش با هدف تامین امنیت مناطق برگزاری مراسم‌های ماه محرم، عملیاتی پیشگیرانه را برای تعقیب عناصر داعش و فشار بر گروه‌های تروریستی آغاز کرده اند.

وی همچنین گفت که طرح ویژه عملیات مشترک عراق در ماه محرم تا اربعین حسینی ادامه دارد و وزارتخانه‌های کشور، حمل و نقل، بازرگانی، دفاع و نیز حشد شعبی عراق و تمامی بخش‌های امنیتی در این طرح مشارکت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار