کد خبر: 1172769
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
ناسا اعلام کرد جولای ۲۰۲۳ (تیر-مرداد) احتمالا گرم‌ترین ماه جهان در صد‌ها یا هزاران سال خواهد بود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دانشمندان ارشد ناسا می گویند دمای بالا در سراسر قاره ها جای تعجب ندارد. آنها بر این باورند که سال 2023 احتمالا گرم ترین سال ثبت شده باشد و سال آینده احتمالاً حتی گرم تر خواهد بود.

دانشمندان ارشد ناسا در نشستی با خبرنگاران گفتند که جولای 2023 احتمالاً گرم ترین ماه ثبت شده در صدها یا حتی هزاران سال گذشته خواهد بود و هشدار دادند که گرما بیشتر هم خواهد شد.

گاوین اشمیت، مدیر موسسه مطالعات فضایی گادرد ناسا گفت: «ما شاهد تغییرات بی‌سابقه‌ای در سراسر جهان هستیم. امواج گرمایی که در ایالات متحده، اروپا، چین مشاهده می‌کنیم، رکوردهای جدیدی در زمینه گرما به وجود آورده است.»

ژوئن 2023(خرداد-تیر) در مقایسه با ماه های ژوئن سال گذشته، گرم ترین ماه ثبت شده بود و جولای احتمالاً گرم ترین ماه در کل ماه ها خواهد بود. کیت کالوین، دانشمند ارشد ناسا و مشاور ارشد آب و هوا، گفت: «فعالیت های انسانی و عمدتاً انتشار گازهای گلخانه ای، به طور واضح باعث گرم شدن سیاره ما می شود.»

دانشمندان ناسا تصریح کردند که داده‌های جمع‌آوری‌شده و تجزیه‌وتحلیل‌شده توسط این موسسه قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ بودند.

آخرین بار در جولای و آگوست 2016 (تیر- مرداد- شهریور) به دلیل پدیده ال نینو در زمستان 2015-2016 شاهد چنین افزایش دما بودیم.  اما امواج گرمایی که در حال حاضر مشاهده می شود به دلیل گرمای کلی در سراسر جهان، به ویژه در اقیانوس ها است.

اشمیت گفت: « ماه‌هاست که شاهد رکوردشکنی دمای سطح دریا، حتی خارج از مناطق استوایی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این ادامه یابدبه این دلیل که ما همچنان گازهای گلخانه‌ای را وارد جو می‌کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار