کد خبر: 1172719
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
خبرگزاری بلومبرگ با اعلام به تاخیر افتادن سفر وزیر خارجه انگلیس به پکن مدعی شد که علت این مساله عدم حضور وزیر خارجه چین در انظار عمومی طی یک ماه گذشته است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی از به تاخیر افتادن سفر «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس به چین خبر داد. 

بلومبرگ مدعی شده است که علت به تاخیر افتادن این سفر غیبت «کین گانگ» وزیر خارجه چین در انظار عمومی طی هفته‌های اخیر است.

به نوشته این خبرگزاری، سفر جیمز کلورلی برای پایان ماه جاری(جولای) از قبل برنامه ریزی شده بود. به گفته منابع مطلع، غیبت وزیر خارجه چین علت اصلی این مساله است اما یک منبع دیگر به بلومبرگ گفته که این یکی از دلایل لغو سفر وی به پکن در مقطع کنونی است. 

چین و انگلیس اکنون در حال رایزنی برای تعیین روز دیگری برای انجام سفر وزیر خارجه انگلیس به پکن هستند. 

بنا به ادعای بلومبرگ، وزیر خارجه چین از 25 ژوئن(حدود یک ماه پیش) در انظار عمومی دیده نشده است. آخرین بار وی در دیدار با مقامات روسیه، سریلانکا و ویتنام در این تاریخ دیده شده بود. 

«وان ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز 11 جولای گفته بود که کین گانگ به دلیل مشکلات جسمانی به نشست آسه آن در جاکارتا سفر نخواهد کرد و  «وانگ یی» رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در امور خارجه به جای وی در این نشست شرکت کرد. 

وانگ یی پیش از این وزیر خارجه چین بود. 

دولت لندن پس از یک دوره روابط پر تنش با چین و لغو قراردادهای سنگین تجاری با این کشور در پی دنباله‌روی از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، در یک چرخش آشکار دوباره خواستار توسعه روابط تجاری با چین شده است و سفر کلورلی به پکن را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار