کد خبر: 1172718
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
با تشدید اعتراضات مسلمانان جهان درباره تکرار هتک حرمت به مقدسات در سوئد، وزارت خارجه انگلیس با انتشار یک بیانیه اقدام موهنانه علیه کلام الله مجید را محکوم کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه انگلیس تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان در استکهلم پایتخت سوئد را محکوم کرده است.

منابع رسانه‌ای از لندن پایتخت انگلیس خبر دادند که یکی از سخنگویان وزارت خارجه این کشور به تکرار دوباره هتک حرمت مقدسات اسلامی در سوئد واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه اعلام کرد که دولت این کشور پاره کردن و سوزاندن قرآن کتاب مقدس مسلمانان جهان را محکوم می‌کند.

این مقام انگلیسی با بیان اینکه چنین اقداماتی برای «مسلمانان در سراسر جهان عمیقاً توهین آمیز و کاملاً نامناسب است»، گفت که انگلیس نفرت پراکنی علیه مذهب یا اعتقادات را تقبیح می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس افزود: «ما از آزادی مذهب یا عقیده برای همه دفاع خواهیم کرد و مروج احترام متقابل هستیم. ما رنج عمیق مسلمانان سراسر جهان در نتیجه آتش زدن قرآن را متوجه هستیم».

وزارت خارجه انگلیس در حالی مدعی شده که متوجه رنج مسلمانان جهان است که سابقه استعماری لندن در کشورهای مختلف اسلامی و همراهی انگلیس در جنگ اشغالگرانه سال ۲۰۰۳ آمریکا در عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی باعث شده که افکار عمومی کشورهای اسلامی تصویری به شدت منفی از انگلیس داشته‌ باشند.

طی حدود دو هفته اخیر، با مجوز مقام‌های سوئدی در پایتخت این کشور و به بهانه آزادی عقاید، یک سوئدی عراقی تبار به نام «سلوان مومیکا» به قرآن کریم هتک حرمت کرده است؛ اقدامی که به شدت واکنش‌های اعتراضی مقام‌ها و مردم کشورهای اسلامی  را برانگیخته است.

روز پنجشنبه معترضان عراق با حمله به سفارت سوئد در بغداد و آتش زدن بخشی از این سفارت، به اقدام موهنانه علیه قرآن کریم واکنش نشان دادند. به دنبال این اقدام، سفیر و دیگر دیپلمات‌های سوئدی ابتدا به سفارت آمریکا منتقل شدند و روز جمعه (دیروز) از عراق خارج شدند. دولت عراق هم به شدت هتک حرمت به مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم و سفیر سوئد را از بغداد اخراج کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار