کد خبر: 1172244
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
آتش‌سوزی‌های جنگلی در اطراف پایتخت یونان همچنان ادامه دارد و گروه‌های امداد بین‌المللی به کمک این کشور شتافته‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آتش‌سوزی‌های جنگلی روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی در غرب «آتن» پایتخت یونان  کشور واقع در جنوب اروپا  ادامه یافت و جنگل‌ها و خانه‌ها را ویران کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» آتش‌نشانان در شبانه روز گذشته برای مهار شعله‌های آتش تلاش کردند. این آتش سوزی‌ها به تخلیه خانه‌ها منجر شده است. سازمان آتش نشانی یونان اعلام کرد که آتش سوزی جدیدی در جزیره «رودس» رخ داده و باعث سوختن زمین‌های جنگلی شده است.

 

با تغییر جهت باد شعله‌های آتش همچنان زنده می‌شوند. مقامات دستور تخلیه سه منطقه را صادر کردند و از ساکنان خواستند به شهر «مگارا» بروند.

چهار هواپیمای اطفای حریق از ایتالیا و فرانسه روز چهارشنبه به کمک یونان شتافتند. آتش‌نشانان رومانی، لهستان و اسلواکی نیز در یونان برای کمک به مقابله با آتش سوزی مستقر شده‌اند.

 

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان که روز سه شنبه سفر خود را به بلژیک نیمه کاره گذاشت از مرکز عملیات ملی بازدید کرد تا در جریان آتش سوزی ها قرار گیرد.

سازمان هواشناسی یونان نسبت به افزایش خطر آتش سوزی هشدار داده و پیش بینی می‌شود موج گرمای دوم از روز پنجشنبه آغاز شود.

رئیس سازمان آتش نشانی یونان اظهار داشت: «شرایط بسیار وخیم است و احتمالا تا یک هفته دیگر وضعیت چنین خواهد بود.»

مقامات یونان روز سه شنبه دستور تخلیه دستکم ۶ منطقه ساحلی را صادر کردند. ارتش، نیروهای ویژه پلیس و امدادگران داوطلب بازنشستگان محبوس در منازل را بیرون آوردند.موج گرما در جنوب اروپا موجب شده  مقام‌های بهداشتی کشورهای واقع در این منطقه هشدارها نسبت به گرمازدگی را تشدید کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار