کد خبر: 1172202
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
CNN در گزارشی اعلام کرد: «تابستان سال گذشته حدود ۶۲۰۰۰ نفر در اروپا به دلیل گرما کشته شدند.»، اما دلیل این تعداد بالا و بی‌سابقه از فوتی در اروپا، آن هم تنها به دلیل گرما چیست؟

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اگر امکان استفاده از سیستم‌های سرمایشی وجود داشته باشد؛ نه تنها احتمال فوت به دلیل گرما به صفر می‌رسد؛ بلکه حتی میزان گرمازدگی هم به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. بنابراین، در اروپا به میزان لازم از سیستم‌های سرمایشی استفاده نشده است که این آمار بالا از مرگ‌ومیر ناشی از گرما، رقم خورده است.

بررسی هزینه‌های انرژی به ویژه قیمت برق در اروپا، نشان می‌دهد که قیمت بالای انرژی، می‌تواند دلیل عدم استفاده از سیستم‌های سرمایشی و بروز مرگ‌ومیر ناشی از گرما باشد.

وبسایت «QERY» در گزارش خود به بررسی هزینه‌های انرژی در اروپا بر اساس آمار «یورواستات» پرداخته است. یورو استات یا «اداره آمار اروپا»، یکی از نهادهای متعلق به اتحادیه اروپا در زمینه ارائه آمار و اطلاعات است. بر اساس این گزارش، در سال‌های اخیر، هزینه مصرف برق به ازای هر کیلووات برای مشترکان خانگی، افزایش چشم‌گیری داشته است. قیمت میانگین هر کیلوات در اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، به ۰.۲۸ یورو رسیده بود.
 


گزارش یورواستات از افزایش قیمت برق در اروپا


یک ایتالیایی چقدر از حقوق خود را برای پول برق می‌دهد؟

ایتالیا یکی از کشورهای گرم اروپاست. به گزارش مرکز آماری «استاتیستا»، در تابستان ۲۰۲۲، یعنی همان زمانی که تعداد ۶۲ هزار کشته بر اثر گرما رقم خورد، هزینه برق مصرفی یک ماه بیش از ۵۴۰ یورو شده بود. طبیعتا این عدد بدون استفاده کافی از امکانات سرمایشی است. زیرا اگر از امکانات سرمایشی به اندازه کافی استفاده شده بود، میزان کشته‌ها به این عدد بالا نمی‌رسید.
 


نکته قابل توجه دیگر این است که متوسط درآمد ماهانه در ایتالیا در سال ۲۰۲۲، حدود ۲۶۰۰ یورو بود و با این درآمد، یک ایتالیایی باید یک پنچم درآمد ماهانه خود را صرفا به عنوان هزینه برق پرداخت می‌کرد. همچنین، درآمد پایین در این کشور حدود ۱۱۰۰ یورو در ماه است. یعنی یک ایتالیایی با حداقل درآمد، باید حدود نصف حقوق ماه خود را برای مصرف برق پرداخت کند.
 


هزینه روشن کردن کولر در ایتالیا چقدر است؟

مسئله مهم اینکه، این مبلغ در شرایطی است که از سیستم‌های سرمایشی به اندازه کافی استفاده نکرده اند. فرض بگیرید یک خانواده ایتالیایی بخواهد تنها یک سیستم سرمایشی کم مصرف را که حدود ۱۲ کیلووات در ساعت مصرف می‌کند، روزانه ۱۰ ساعت روشن کند. یعنی در ماه ۳۰۰ ساعت این سیستم روشن بوده و ۳۶۰۰ کیلووات، مصرف شده است.

هزینه مصرف برق در ایتالیا به ازای هر کیلووات ساعت، حدود ۰.۷ یورو است[1] و با یک ضرب ساده مشخص می‌شود که یک خانواده ایتالیایی، باید ۲۵۲۰ یورو در ماه فقط هزینه روشن بودن یک کولر کم مصرف را پرداخت کند؛ آن هم با درآمد ماهانه حدود ۲۶۰۰ یورو؛ یعنی تمام درآمد یک ماه!

طبیعی است که با این هزینه بالای انرژی، اروپایی‌ها نتوانستند به اندازه کافی از سیستم‌های سرمایشی استفاده کرده و در نتیجه مرگ‌ومیر ناشی از گرما، با عدد بالای ۶۲ هزار نفر رقم خورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار