کد خبر: 1172189
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس از روس‌های به اصطلاح ناراضی از جنگ اوکراین خواست، برای پایان دادن به جنگ دست در دست این سرویس جاسوسی بگذارند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به MI۶ چهارشنبه (۱۹ ژوئیه) از روس‌ها خواست برای پایان دادن به جنگ، دست در دست سازمان جاسوسی تحت هدایت وی بگذارند. 

به گزارش رویترز، «ریچارد مور» در دومین سخنرانی از زمانی که رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در سال ۲۰۲۰ شده، مدعی شد احتمال کمی وجود دارد که روسیه دوباره در جنگ به پویایی برسد. 

به نوشته رویترز، او در اظهاراتی در سفارت انگلیس در پراگ پایتخت جمهوری چک، وضعیت کنونی در اوکراین را به بهار پراگ در سال ۱۹۶۸ تشبیه کرد که اتحاد جماهیر شوروی اصلاحات را لغو کرد. 

مور ضمن طرح ادعاهایی علیه مقامات کنونی روسیه، مدعی شد بسیاری از روس‌ها با همان دوراهی سختی مواجه هستند که پیشینیان آن‌ها در سال ۱۹۶۸ مواجه بودند. وی افزود: از آن‌ها دعوت می‌کنم آنچه را دیگران در این ۱۸ ماه گذشته انجام داده‌اند انجام دهند و با ما دست در دست هم دهیم. درهای ما همیشه باز است...اسرار آن‌ها پیش ما محفوظ خواهد ماند و با هم برای پایان دادن به خونریزی تلاش خواهیم کرد. 

او در ادامه سخنانش، ادعاهای بی‌اساس در خصوص کمک نظامی ایران به روسیه در جریان جنگ اوکراین را تکرار کرد و به نوشته رویترز، «تصمیم ایران برای تامین پهپادهای انتحاری برای درگیری اوکراین را خلاف وجدان خواند». وی همچنین در هشداری مدعی شد چین و روسیه در حال رقابت برای تسلط بر فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی هستند. 

پیش‌تر «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم در یک سخنرانی در انگلیس با اشاره به جنگ اوکراین ادعا کرد، فرصتی نادر برای جذب جاسوس از روسیه ایجاد شده است. مقام ارشد اطلاعاتی دولت جو بایدن با اشاره به شورش واگنر ادعا کرد که در داخل روسیه درباره ادامه جنگ علیه اوکراین اختلاف و نارضایتی وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار