کد خبر: 1171908
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا فاش کرد لندن خودروهای زرهی روسیه را که در اوکراین به تصرف درآمده، جداسازی می‌کند تا از اسرار آن‌ها سر درآورد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «تونی راداکین» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا فاش کرد لندن خودروهای زرهی روسیه را که در اوکراین به تصرف درآمده، جداسازی می‌کند تا درباره نحوه دفاع در برابر هر گونه حمله آینده اطلاعات بیشتری به دست آورد. 

او به «اسکای نیوز» گفت: جنگ در اوکراین زنگ بیدارباش برای ما بود تا در کسب و توسعه مهارت سریع‌تر، در تجهیزاتی که معرفی می‌کنیم بخصوص وقتی در رقابت فناوری هستیم، جسورتر باشیم و در نحوه مراقبت از ملت خود مصمم‌تر باشیم و مقاومت خود را تقویت کنیم. 

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم که از قصدش برای استعفا در پاییز خبر داده، جنگ در اوکرین را «آزمایشگاه نبرد» برای نیروهای اوکراین و متحدان غربی آن توصیف کرد، زیرا به گفته او، آن‌ها تسلیحات و فناوری جدید را برای مقابله با روسیه تجربه می‌کنند. 

راداکین در پاسخ به این پرسش که لندن چه چیزی از بررسی خودروهای نظامی ضبط شده روسیه در اوکراین می‌آموزد، گفت: واقعاً مهم است زیرا ما در باشگاه کشورهایی هستیم که وقتی به کیت (ابزار و تجیهزات نظامی روسیه) یا کشورهای دیگر دست می‌یابیم که می‌تواند خطری برای ما در آینده باشد، این دانش را به اشتراک می‌گذاریم. 

وی در ادامه مدعی شد: ما همچنین دانشمندانی داریم که جزئیات را موشکافی می‌کنند... که به ما کمک می‌کند بفهمیم تجهیزات آن‌ها چگونه کار می‌کند؟ چطور می‌توانیم شکستش دهیم؟ چطور می‌توانیم حتی زرهی‌های بهتری داشته باشیم؟ چطور می‌توانیم ارتباطات آن‌ها را مختل کنیم؟ چطور اطمینان یابیم که می‌توانیم به دفاع آن‌ها نفوذ کنیم؟ و این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

اظهارات مقام‌های دفاعی انگلیس درباره جداسازی خودروهای زرهی روسیه در حالی است که از زمان آغاز ضدحملات اوکراین علیه روسیه، جبهه‌های جنوبی و شرقی اوکراین به قبرستان تسلیحات و خودروهای زرهی پیشرفته غربی از جمله تانک‌های لئوپارد آلمان تبدیل شده است. 

اخیراً رسانه غربی اعلام کردند در دو هفته نخست از ضدحملات اوکراین علیه روسیه، دستکم ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شد. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ۲۱ تیر در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست دادند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار