کد خبر: 1171286
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
شهردار تهران گفت: رویداد میلیونی اربعین یکی از عرصه‌هایی است که شهرداری‌های تهران و عراق باید برای برگزاری هرچه مناسب‌تر آن تلاش کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شهردار تهران امروز -۲۵ تیرماه ۱۴۰۲- در ادامه سفر کاری خود به  کشور عراق، به دیدار شهردار بغداد رفت.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان آنکه امیدواریم بتوان افق‌های روشنی را برای همکاری میان بغداد و تهران متصور شویم، اظهار کرد: همکاری‌ها میان تهران و بغداد باید چه در رویدادهای مذهبی و چه در ایام دیگر سال ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی میلیونی اربعین، اضافه کرد: رویداد میلیونی اربعین یکی از عرصه‌هایی است که شهرداری‌های 2 پایتخت باید برای برگزاری هرچه مناسب‌تر آن تلاش کنند.

شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: سفر امروز ما به عراق برای پیگیری تمهیدات و فراهم‌سازی مقدمات برای خدمت‌گزاری به زوار اربعین است.

زاکانی با تاکید بر اینکه پیوستگی و همکاری‌های مشترک میان تهران و بغداد نباید منحصر به رویداد اربعین باشد، گفت: تهران و بغداد 2 شهر تاریخی هستند که برنامه‌های تحول و نوسازی را دنبال می‌کنند. همکاری 2 پایتخت می‌تواند خدمات مناسبی را برای شهروندان هر 2 کشور فراهم کند.

وی گفت: دستاوردهای زیرساختی شهرداری تهران چه در حوزه حمل‌ونقل چه در حوزه خدمات شهری می‌تواند به عنوان تجربیات موفق در اختیار شهرداری بغداد قرار گرفته و موجبات رفاه مردم را فراهم آورد.

شهردار تهران با بیان آنکه امروز سرعت توسعه تهران بسیار بالاست، اضافه کرد: همین امسال بالغ بر ۴۴ کیلومتر خط (در داخل و مترو پرند) با ۱۳ ایستگاه مترو افتتاح خواهیم کرد. احداث خطوط جدید را هم امسال آغاز می‌کنیم.

شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شهرداری تهران با همت دانشمندان جوان، در همه حوزه‌های ساخت، بهره‌برداری و توسعه مترو به صورت کامل به خودکفایی رسیده‌ است.

زاکانی اضافه کرد: طبق چشم‌انداز تهران، خطوط مترو شهر به مقدار ۵۰۰ کیلومتر، باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل شود، اما ما امیدواریم با تلاش جهادی این امر را در مدت زمان کمتری محقق کنیم.

وی همچنین از آمادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربیات خود در زمینه مدیریت پسماند به شهر بغداد خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار