کد خبر: 1171152
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
شاخص کل رشد تولید صنایع بورسی در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت سال جاری، میزان ۵.۹ درصد افزایش داشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بر اساس گزارش پژوهشکده پولی بانکی بانک مرکزی از تولید صنایع بورسی، شاخص کل رشد تولید صنایع بورسی در خردادماه نسبت به اردیبهشت سال ۱۴۰۲، میزان ۵.۹ درصد افزایش داشت.

این آمار در شرایطی به‌دست می‌آید، که از ۱۳ رشته صنعتی این حوزه ۱۲ رشته صنعتی رشد تولید مثبت به ثبت رساندن و فقط صنایع شیمیایی از جمله پتروشیمی‌‍‌های کاهش تولید ثبت کرده‌اند. همچنین رشد تولید صنایع بورسی نسبت به خرداد سال گذشته ۲.۱ درصد رشد داشت.

تامین برق اصلی‌ترین دلیل رشد تولید

در این راستا، سیما غفاری، کارشناس اقتصادی انرژی عنوان کرد: تامین برق متناسب با نیاز تولید صنایع در خرداد اصلی‌ترین دلیل رشد تولید صنایع کشور از جمله فلزات اساسی و کانی‌های غیر فلزی بوده است.

در سال ۱۴۰۰، ناتوانی در تامین برق مشترکان خانگی سبب شد تا زمینه افت قابل توجه تولید از ازدیبهشت ماه تا شهریور ایجاد شود.

بر این مبنا، توسعه صنعت نیروگاهی در ۲ سال اخیر در کنار کاهش مصرف برق در بخش خانگی سبب شده تا شاهد عدم قطعی برق در بخش خانگی و رشد تولید در صنایع کشور باشیم.

بر اساس گفته اصناف صنایع انرژی بر از جمله صنایع فولاد و سیمان، تامین پایدار برق متناسب با تولید حداکثری سبب شده تا رشد تولید‌های قابل توجهی رقم بخورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار