کد خبر: 1170018
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که با پایان جنگ در اوکراین، اعضای ناتو می‌توانند درباره عضویت این کشور تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که چین درصدد است تا جای آمریکا را به عنوان کشوری با بزرگترین اقتصاد و توانایی نظامی در دنیا بگیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این راستا گفت که کشور‌های اروپایی باید با سرمایه گذاری در کشور‌هایی در قاره آفریقا و آمریکایی لاتین نفوذ خود را گسترش دهند و به این طریق جلوی نفوذ چین را بگیرند.

بایدن همچنین در خصوص عضویت اوکراین در ناتو گفت که اوکراین هنوز آمادگی برای پیوستن به ناتو ندارد. رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که پیش از اینکه اعضای ناتو، الحاق اوکراین را مورد بررسی قرار دهند، جنگ در اوکراین باید پایان یابد.

گفتنی است جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر روز جمعه، در آستانه برگزاری نشست آتی اعضای ناتو در هفته آینده طی اظهار نظری با قاطعیت گفت: اوکراین هرگز به جمع کشور‌های عضو ناتو نخواهد پیوست.

ولادیمیر زلنسکی پیش از برگزاری نشست ویلنیوس اعضای سازمان ناتو در لیتوانی در هفته آینده (۱۱ و ۱۲ ژوئیه) ِ، هم اکنون در حال تشدید تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک در میان اعضای کشور‌های اتحادیه اروپا برای کسب حمایت در انضمام به ناتو است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار