کد خبر: 1168591
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن انتقاد از پاسخ کشور‌های مسلمان به جنایت سوزاندن قرآن کریم، تأکید کرد که کمترین موضعگیری در قبال این مسئله، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی سوئد است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن شامگاه امروز سه‌شنبه از استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی در قبال مسلمانان به شدت انتقاد و تأکید کرد که اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه پیامبران و کتاب‌های الهی است.

الحوثی با بیان اینکه در غرب اجازه می‌دهند تا به خدواند، کتاب و پیامبرانش اهانت شود، ادامه داد: غربی‌ها از رسواسازی جنایات یهودیان ممانعت می‌کنند. این مسئله نشانگر نفوذ لابی صهیونیسم است. این لابی، غرب را به بازی می‌گیرد و هر گونه که بخواهد در ملت‌ها نفوذ می‌کند؛ لذا جهان غربی به بستری برای توطئه‌های این لابی بدل شده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر انصارالله گزارش داد، جهان اسلام، پاسخ مناسبی به این جنایت نداد؛ زیرا چنین جنایتی باید همه مسلمانان را تحریک کند. لذا، کمترین موضعگیری در قبال این مسئله، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی سوئد است.

در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور اخیرا اعلام کرد مجوز برگزاری اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد روز چهارشنبه هفتم تیر ماه و در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان، در بیرون از مسجد اصلی استکهلم قرآن کریم را بسوزاند.

پس از آن بود که عصر روز چهارشنبه یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم و در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

رهبر انصارالله ادامه داد: اگر کشور‌های اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با سوئد قطع کرده و آن را از نظر اقتصادی تحریم می‌کردند، درسی برای سایر کشور‌ها بود. ما هیچ رابطه دیپلماتیکی با سوئد نداشتیم و در میزبانی دور‌های مذاکرات [گروه‌های یمنی]نقش محدودی داشت. رسما به آنان اعلام کردیم که نمی‌توانند میزبان هیچ دور جدیدی از مذاکرات باشند.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی می‌تواند کالا‌های سوئدی را تحریم کند، درباره جنایات نظامیان صهیونیست در فلسطین خاطر نشان کرد: دشمن اسرائیلی از زمان تشکیل در خاک فلسطین به عنوان باند جنایتکار، به صورت روزانه علیه ملت فلسطین، دست به جنایت زده است. موضع کشور‌های عربی نیز در حد ظلمی نیست که علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

الحوثی ضمن استقبال از مواضع درخشان مجاهدان در فلسطین و لبنان، تأکید کرد: در قبال فلسطین، مسئولیت بزرگی بر دوش امت اسلامی است. امیدواریم که ملت ما به فعالیت‌ها و مواضع درخشان خود در قبال مسئله فلسطین ادامه دهد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار