کد خبر: 1168246
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه اردن گفت: بازگشت امن آوارگان سوری به شهر‌ها و خانه‌های خود اولویت دولت سوریه است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه در دیدار با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، درباره بازگشت آوارگان سوری و روابط دوجانبه کشور‌های عربی اردن و سوریه گفتگو کرد.

به گزارش رسانه دولتی سوریه، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که بازگشت امن آوارگان سوری به روستا‌ها و شهر‌های خود نیاز به تامین زیرساخت‌های این بازگشت داشته و الزامات بازسازی در تمام اشکال آن، اولویتی برای دولت سوریه است.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد که تمام اقدامات دولت سوریه، چه در سطح قانونی و چه در سطح مصالحه، به فراهم کردن بهترین محیط برای بازگشت آوارگان کمک می‌کند.

بشار اسد تأکید کرد که پرونده آوارگان یک موضوع کاملاً انسانی و اخلاقی است که به هیچ وجه نباید سیاسی شود.

ایمن الصفدی در این دیدار آخرین تلاش‌های اردن را در موضوع بازگشت آوارگان سوری و ایده‌های جدیدی که در این زمینه با هماهنگی گروه تماس عربی و سازمان ملل ایجاد شده است، ارائه کرد.

وزیر خارجه اردن بر حمایت اردن از ثبات در سوریه و آمادگی کشورش برای همکاری با دولت سوریه در زمینه‌های دوجانبه که همکاری بین دو کشور را افزایش داده و به بازگشت آوارگان سوری کمک می‌کند، تاکید کرد.

الصفدی تاکید کرد که مقابله تدریجی با اثرات بحران سوریه واقع بینانه‌ترین و سودمندترین گزینه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار