کد خبر: 1168220
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان باردیگر همدیگر را به آتش پراکنی در نواحی مرزی متهم کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی روز دوشنبه همدیگر را به آتش پراکنی به مواضع هم متهم کردند که سران ارشد دو کشور در آمریکا در حال مذاکره جهت رفع تنش هستند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارمنستان در منطقه استحفاظی صلح‌بانان روس به سمت مواضع ارتش واقع در «آغدام» تیراندازی کردند.

در این بیانیه آمده است که ارتش جمهوری آذربایجان پاسخ مناسبی به نیروهای ارمنستان داد و تلاش آن‌ها برای ساخت مواضع استحکامی را غیر ممکن کرد.

علیرغم ادامه مذاکرات توافقنامه صلح بین باکو و ایروان، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه در ماه‌های اخیر به ویژه بابت مسیر مهم لاچین تشدید شده است. در عرصه دیپلماتیک نیز واشنگتن از پنجشنبه گذشته میزبان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان است. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بعد از مذاکرات وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ، از شفافیت دو طرف برای رسیدن به توافق صلح پایدار قدردانی کرد.

به دنبال این ادعا، وزارت دفاع ارمنستان به سرعت واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که بیانیه باکو با واقعیت مطابقت ندارد و کذب محض است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند. این دو کشور همسایه بابت نقطه صفر مرزی با اختلاف دارند. آخرین جنگ بین باکو و ایروان با وساطت روسیه و استقرار صلحبانان این کشور در نقاط مرزی خاتمه یافت، اما دو طرف کماکان در خطوط مرزی علیه مواضع هم تیراندازی می‌کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار