کد خبر: 1168016
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
سوئد در بیانیه‌ای دیرهنگام چهار روز پس از اقدام شنیع سوزاندن قرآن در پایتخت این کشور، آن را محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، دولت سوئد امروز یکشنبه سوزاندن قرآن کریم روبروی مسجد اصلی شهر استکهلم در هفته گذشته را محکوم کرد. دولت سوئد ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن، این اقدام را اسلام هراسی خواند.

وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت سوئد بطور کامل درک می‌کند که اقدام‌های اسلام هراسانه توسط اشخاص در این کشور می‌تواند توهین به مسلمانان باشد. ما به شدت این اقدام‌ها که به هیچ وجه انعکاس دهنده دیدگاه‌های دولت سوئد نیست را محکوم می‌کنیم.

محکومیت سوئد در حالی است که اقدام‌های جمعی از سوی سازمان همکاری اسلامی در جهت جلوگیری از این اقدام شنیع در آینده صورت گرفته است.

این نهاد ۵۷ عضوی در جده تشکیل جلسه داد تا به هتک حرمت قرآن کریم در روز چهارشنبه گذشته توسط سلوان مومیکا یک عراقی الاصل ۳۷ ساله واکنش نشان دهند.

در بیانیه‌ای که پس از نشست اضطراری این سازمان منتشر شد، آمده است: سازمان همکاری اسلامی از کشور‌های عضو می‌خواهد تا اقدام‌های جمعی و متحد را برای جلوگیری از سوزاندن جلد‌های قرآن انجام دهد.

کشور‌های از جمله عراق، کویت، امارات و مراکش سفیران سوئد در کشورهایشان را به نشانه اعتراض به سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان احضار کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار