کد خبر: 1167090
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
وزیر خارجه انگلیس گفت که این کشور به تلاش برای عضویت سریع سوئد به ائتلاف ناتو ادامه خواهد داد و این کار باید به سرعت انجام شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه شب به وقت تهران گفت که این کشور به تلاش‌ها برای عضویت سریع سوئد به ائتلاف ناتو ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کلورلی در نشست خبری همراه با «توبیاس بیلستروم» همتای سوئدی خود  گفت: «ما برای تکمیل سریع روند عضویت شما به  ناتو به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد.سوئد باید به ناتو بپیوندد و باید در اسرع وقت این کار را انجام دهد.»

بر اساس این گزارش، سوئد پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته درخواست پیوستن به ناتو کرد، اما ترکیه و مجارستان با این مسئله مخالفت کرده‌اند.فنلاند در ماه آوریل به ناتو ملحق شد اما دولت ترکیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی همچنان مانع عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی می‌شود. در ماه جاری آنکارا بار دیگر گفت که سوئد باید تجمعات و راهپیمایی‌های ضد ترکیه در استکهلم را سرکوب کند تا موافقت این کشور را کسب نماید.

کلورلی در پاسخ به این سئوال که آیا انگلیس در این زمینه با ترکیه صحبت کرده است یا خیر، گفت که با همتای خود در ترکیه صحبت کرده و موضع انگلیس را شفاف اعلام کرده است.

وزیر خارجه انگلیس افزود: «به نفع ترکیه است که سوئد به عضویت این ائتلاف و این کار را سریع انجام دهد.»

ترکیه معتقد است سوئد اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» پناه داده است. جدای از آنکارا، دولت مجارستان نیز هنوز با درخواست استکهلم برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو موافقت نکرده است. نشست آتی اعضای ناتو که مسئله عضویت سوئد در آن مطرح می شود چندی دیگر در لیتوانی برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار