کد خبر: 1166421
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد و با تداوم بمباران مواضع نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان از سوی جنگنده‌های ارتش این کشور، نیرو‌های پشتیبانی سریع از هدف قراردادن دو جنگنده ارتش خبر داده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، امروز یک‌شنبه نیز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سودان مواضع نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور در جنوب ام‌درمان و غرب خارطوم، پایتخت سودان را بمباران کردند و در مقابل نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز با استفاده از گلوله‌های ضد هوایی، جنگنده‌های ارتش سودان را هدف قرار دادند.

صدای انفجار‌های سنگین در جنوب شرق خارطوم نیز به گوش رسیده است و جنگنده‌های ارتش سودان و توپخانه ارتش، مواضع نیرو‌های پشتیبانی سریع در حلفایا واقع در شمال خارطوم بحری را هدف قرار دادند.

همچنین ارتش سودان، مراکز تجمع نیرو‌های پشتیبانی سریع در اطراف مقر مرکزی نیرو‌های ذخیره پلیس سودان در جنوب خارطوم را بمباران کرد.

این در حالی است که الجزیره از تصرف مقر مرکزی نیرو‌های ذخیره پلیس سودان در خارطوم خبر داده است.

روسیا الیوم نیز با انتشار بیانیه نیرو‌های پشتیبانی سریع از سرنگونی دو جنگنده سوخو ۲۴ و میگ نیروی هوایی ارتش سودان خبر داد.

نیرو‌های پشتیبانی سریع در این بیانیه اعلام کردند که برای سومین بار در کمتر از سه روز موفق به سرنگونی جنگنده‌های ارتش سودان شده‌اند.

همچنین نیرو‌های پشتیبانی سریع ادعا کردند که دسته‌هایی از نیرو‌های ارتش را در خارطوم به محاصره درآورده‌اند و در نتیجه عدم دسترسی به غذا، اسلحه و مهمات، این نیرو‌ها از هم فروپاشیده‌اند.

نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان مدعی شدند که تعداد افراد گریخته از پادگان‌های ارتش رو به فزونی نهاده و برخی افراد در نیالا، فاشر و خارطوم به این نیرو‌ها پیوسته‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش سودان نیز، از واردآوردن ضرباتی به نیرو‌های پشتیبانی سریع در مناطق مختلف خارطوم، غرب ام‌درمان و شمال منطقه بحری خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار