کد خبر: 1165646
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
دبیرکل سازمان ملل متحد به جنایات شهرک‌نشینان صهیونیست در روستای ترمسعیا، واکنش نشان داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، طی گزارشی در خصوص شهرک‌سازی‌های صهیونیستی، ضمن غیرقانونی دانستن تمامی شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی به جنایات امروز شهرک‌نشینان صهیونیست در روستای ترمسعیا واکنش نشان داد.

به گزارش الجزیره، گوترش در گزارش خود، کابینه رژیم صهیونیستی را به توقف تمامی فعالیت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌های صهیونیستی فرا خواند و اعلام کرد: تمامی شهرک‌ها در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، غیر قانونی هستند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص پیامدهای ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیستی گفت: شهرک‌ها، راه حل دو دولتی و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را تضعیف می‌کنند.

گوترش در ادامه گزارش خود، بدون محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در روستای ترمسعیا، از خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست ابراز ناخشنودی کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان نیروی اشغالگر، مسئول حمایت از فلسطینیان و دارایی‌های آنان دانست.

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: به ندرت شاهد مجازات شهرک‌نشینان، در قبال حمله به فلسطینیان هستیم و همین امر باعث افزایش تهدیدهای متوجه فلسطینیان و دارایی‌های آنان شده است.

وی با اشاره به حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی از اقدامات شهرک‌نشینان افزود: گزارش‌ها حاکی از هجوم شهرک‌نشینان مسلح به فلسطینیان در حضور نیروهای امنیتی اسرائیل و یا با حمایت آن‌ها حکایت دارد.

گفتنی است امروز، چهارشنبه، ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست، با حمله مسلحانه به روستای ترمسعیا واقع در شمال رام‌الله، یک فلسطینی را به شهادت رساندند و چندین فلسطینی دیگر را زخمی کردند. صهیونیست‌ها در این هجوم وحشیانه که با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت، ۳۰ خانه و نزدیک به ۶۰ خودرو فلسطینیان را نیز به آتش کشیدند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار