کد خبر: 1164938
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
بالگرد تهاجمی ka52 (کاموف 52) در ایامی که اوکراین با پشتیبانی ناتو دست به ضد حمله علیه مواضع روسیه زده، توانسته نقش مهمی در ناکامی حملات اوکراینی‌ها ایفا کند. بالگردی که به کابوس تجهیزات زرهی ناتو تبدیل شده است
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حدود دو هفته از ضد حمله وعده داده شده اوکراین علیه مواضع ارتش روسیه می‌گذرد، ضد حمله‌ای که از ماهها پیش تبلیغات وسیعی در خصوص آن در رسانه‌های غربی شکل گرفته بود، اما به اذعان همین رسانه‌ها، کوه تجهیزات ناتو در مقابل روس‌ها موش زاییده است!

یکی از تجهیزات مهم روسیه در نبرد اوکراین که تاکنون نقش قابل توجهی در زمین‌گیر کردن ماشین جنگی ناتو داشته، بالگرد تهاجمی «کی.ای ۵۲» (کاموف ۵۲ ملقب به تمساح) است. بالگردی که به سختی آسیب می‌بیند، اما به راحتی آسیب می‌زند و سدی در برابر تانک‌های اوکراینی و اهدایی ناتو است.

تاکنون ویدئوهای زیادی از پرواز کاموف ۵۲ در میدان نبرد و انهدام کاروانی از خودروها و تانک‌های زرهی اوکراینی‌ها منتشر شده است. در مقابل انهدام این بالگرد نیز کار آسانی نیست، به طوریکه کاموف ۵۲ با انحراف موشک‌های مهاجم و مقاومت بالای بدنه، عمده حملات پدافندی را دفع می‌کند. همچنین اتاقک خلبان از صفحات فولادی پوشیده شده که توانایی مقاومت در برابر گلوله‌های تا ۲۰ م م را دارد، قطر شیشه اتاقک ۵.۵ سانت است و تیغه‌های پروانه ساخته شده از پلاستیک بسیار قوی و فشرده اجازه ادامه پرواز با وجود اصابت گلوله‌های مستقیم را می‌دهد.

خبرگزاری تاس در خصوص باگرد کا-۵۲ تمساح می‌نویسد: «این بالگرد برای انهدام خودروهای زرهی و غیر زرهی و سایر هواپیماهای دشمن در خط مقدم تحت هر شرایط آب و هوایی و در هر زمان از شبانه روز طراحی شده است. بالگرد تمساح دارای سطح مقطع راداری کاهش یافته، سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) و دستگاه‌های پارازیت انداز و پرتاب شعله‌های فریب است که موشک‌های دشمن را منحرف می‌‌کند».

در ویدئوی زیر که از شبکه الجزیره پخش شده، مشاهده می‌شود که چگونه این بالگرد تهاجمی کاروان زرهی ارتش اوکراین را منهدم می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار