کد خبر: 1164637
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
98 نفر در سه روز گذشته در پی گرمای شدید در هند جان خود را از دست دادند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشریه هندی «ایندیا تودی» یکشنبه (۱۸ ژوئن) گزارش داد ۹۸ نفر در پی گرمای شدید در ایالت‌های «اوتار پرادش» و «بیهار» هند جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، در سه روز گذشته، ۵۴ نفر در اوتار پرادش و ۴۴ نفر در ایالت بیهار در همسایگی آن قربانی گرمای هوا شدند. 

سازمان هواشناسی هند شنبه در گزارشی اعلام کرد دمای هوا در اوتار پرادش و بیهار و همچنین چند ایالت دیگر این کشور، از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رفت. 

این سازمان افزود: موج گرما تا شرایط گرمای شدید احتمالاً در شرق و شرق شبه‌جزیره هند طی سه تا چهار روز آینده ادامه خواهد داشت.

شبکه الجزیره شنبه گزارش داد قربانیان گرما در ایالت اوتار پرادش همگی بالای ۶۰ سال بودند و همین موضوع سبب شد پزشکان و مقام‌های هند از مردم بالای ۶۰ سال خواستند در طول روز در منازل خود بمانند و بیرون نروند.

«جایانت کومار» مقام ارشد پزشکی شهر «بالیا» در ایالت اوتار پرادش به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «همه افراد (کشته شده در نتیجه گرما) از برخی بیماری‌ها رنج می‌بردند و شرایط آن‌ها به دلیل گرمای شدید بدتر شده بود».

به گفته این مقام هندی، اکثر قربانیان گرمای مرگبار در نتیجه حملات قلبی، سکته مغزی و اسهال جانشان را از دست دادند.

داده‌های اداره هواشناسی هند نشان می دهد که هوا در گرم‌ترین ساعت خود در شهر بالیا به ۴۲.۲ درجه رسیده است.

گرمای شدید در اوتارپرادش باعث قطع برق و توقف دسترسی ساکنان به آب و سیستم‌های خنک کننده هوا شده و این موضوع در برخی نقاط به برپایی تظاهرات خیابانی هم منجر شده است.

«یوگی آدیتیانات» سروزیر ایالت اوتار پرادش از حزب حاکم هند به مردم این ایالت اطمینان داد دولت همه اقدامات ضروری را برای عدم اخلال و قطعی برق انجام داده و از مردم انتظار دارد برای استفاده بهینه از برق همکاری کنند.

در ماه آوریل (نیمه دوم فروردین-نیمه اول اردیبهشت) هم بر اثر گرما در بمبئی پایتخت اقتصادی هند ۱۳ نفر جان باختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار