کد خبر: 1164353
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
مدیرعامل زیرساخت اعلام کرد؛
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت برنامه‌های این شرکت را برای تجهیزات و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی اعلام کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، محمد جعفرپور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای پایداری و کیفیت ارتباطات زیرساخت سال گذشته کمیته پایداری شبکه تشکیل شد و خروجی‌های خوبی داشت گفت: یکی از موضوعات مهم در مراکز مخابراتی، پایداری شبکه برق‌رسانی مراکز است که متأسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه چندانی نشده و این امر موجب انباشت اقدامات مورد نیاز برای توسعه و بهسازی المان‌های مهمی مثل دیزل ژنراتور و سیستم‌های UPS شده است.

وی گفت: این بهسازی و توسعه در بخش برق، توان و انرژی زیادی می‌طلبد ولی به لطف خدا و با تلاش‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، عقب‌ماندگی این حوزه در حال جبران بوده و تقریباً در تمام مراکز زیرساختی، توسعه و بهسازی شبکه برق‌رسانی، در حال انجام است.

وی در خصوص برنامه شرکت زیر ساخت برای برقراری ارتباطات پایدار و باکیفیت برای مردم افزود: نکته مهم در خصوص کیفیت ارتباطات از دید مشترک انتهایی، در مرحله اول کیفیت شبکه‌های دسترسی و تجمیع است که توسط اپراتورهای موبایل و ثابت ارائه می‌شود. این شبکه‌ها نیاز به توسعه و بهسازی مداوم دارند تا مردم تجربه کاربری با کیفیتی در ارتباطات خود احساس کنند و اپراتورهای مخابراتی باید پاسخگوی نیاز ارتباطی با کیفیت برای مشتریان خود باشند.

جعفرپور تصریح کرد: هدف ارتباطات زیر ساخت به عنوان تنها متولی شبکه‌های مادر مخابراتی کشور، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی پایدار و با کیفیت در راستای پیش‌برد اهداف شبکه ملی اطلاعات است؛ و به نوعی شرکت ارتباطات زیرساخت پیشران زیست‌بوم ارتباطات دیجیتال امن و پایدار در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و گستردگی شبکه با بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر کابل فیبر نوری و ۴۲ ترابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال، یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در منطقه غرب آسیا و یکی از اپراتورهای شناخته شده و با اعتبار در دنیا هستیم که این موضوع اهمیت کیفیت و پایداری شبکه را در تأمین نیازهای زیرساخت ارتباطی کشور و تبدیل شدن به هاب ترانزیت دیجیتال در منطقه به وضوح نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در خصوص پایداری شبکه کابل فیبر نوری بیان کرد: در موضوع پایداری شبکه کابل فیبر نوری، مقاوم‌سازی کابل فیبرنوری موجود و ایجاد افزونگی چندگانه برای برخی مسیرها با اولویت مراکز حساس و مهم در دستور کار قرار گرفته و حجم قابل توجهی از کابل‌کشی‌ها تاکنون انجام شده و بخش باقی مانده نیز در حال انجام است. دستورالعمل جامعی برای مقاوم‌سازی مسیرهای کابل فیبرنوری تهیه شده و در سراسر کشور توسط همکاران در استان‌ها در حال اجراست.

وی با اشاره به برنامه توسعه‌ای پایداری تجهیزات اکتیو شبکه و اینکه بخشی از این توسعه برای ایجاد افزونگی شبکه استفاده می‌شود گفت: تأمین تجهیزات در حوزه انتقال و در حوزه شبکه دیتا و همین‌طور تأمین تجهیزات ترانزیت صوت طی پروژه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و بخش قابل توجهی از این تجهیزات در حال نصب و بهره برداری است و با توجه به پروژه‌هایی که در سال گذشته و سال جاری تعریف شده و در حال اجراست، به جرأت می‌توانیم بگوییم شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در حال توسعه چند برابری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار