کد خبر: 1164082
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
عصر روز ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرّ عاملی مشهد با سلاح سرد به نیرو‌های حافظ امنیت حمله کرد و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، عصر روز ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرّ عاملی مشهد با سلاح سرد به نیرو‌های حافظ امنیت حمله کرد و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند. این تروریست در جریان حمله تروریستی خود، چهار فرد دیگر را نیز که در مسیرش بودند مجروح کرده از محل حادثه گریخت.

به‌گفته یکی از شاهدان عینی در دادگاه که صحنه این جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از آنکه متهم، ۲ تن از نیرو‌های حافظ امنیت را به شهادت رساند، در حال فرار هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد. اتفاقات آن روز به‌حدی فضای منطقه را دچار ارعاب کرده بود که مردم همه دچار وحشت شده و ترسیده بودند و مغازه‌دار‌ها از ترس و وحشت به‌وجودآمده توسط متهم فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

اما "مجید رهنورد" کیست؟

"مجیدرضا رهنورد" عصر روز ۲۶ آبان ماه با چاقویی که در دست داشت در خیابان حرّ عاملی مشهد به دو جوان بسیجی حمله کرد و بدون هدف این دو جوان را با ضربات متعدد چاقو به شهادت رساند.

مجید رهنورد در این حمله تروریستی خود، حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند. مجید رهنورد در جریان این اقدام ناجوانمردانه خود، چهار فرد دیگر را که در مسیرش بودند با چاقو مجروح کرد و از محل حادثه گریخت.

مجید رهنورد ۲۸ آبان زمانی که از شهر مشهد گریخته بود و قصد خارج شدن از کشور داشت، توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شد و بلافاصله روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

پس از صدور کیفرخواست در روز ۸ آذر ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده با حضور شکات، شهود، خانواده شهدا، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و مستشار وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد و در نهایت مجید رهنورد به‌دلیل اقدامات مجرمانه و محاربه‌ای به اعدام محکوم شد که این حکم به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور رسید و صبح امروز حکم اجرا شد.

مجید رهنورد در جلسه دادگاه اتهامات خود را قبول کرده گفت: راهم را اشتباه رفتم، قبول دارم اشتباه کردم و حس نفرت عمومی از این کارم را درک می‌کنم، فکرم و باورهایم غلط بود. چاقو را در دست خود پنهان کرده بودم و نفهمیدم چه اتفاقی افتاد و الآن منتظرم هرچه زودتر مجازات شوم. از نظر روحی سلامت هستم و الآن به این نتیجه رسیدم این افرادی که اغتشاش می‌کنند در اشتباه هستند. آن روز هنگام فرار با چاقو به هرکسی که می‌رسیدم حمله می‌کردم. من آزادی و جوانی خود را تباه کردم. من خانواده‌های زیادی را داغدار کردم، می‌دانم برادرکشی کردم.

اخیرا فیلمی از آخرین شب زندگی "مجیدرضا رهنورد" منتشر شده که عنوان می‌کند " ما مشکل از خودمان بود، که راه کج رفتیم، به حرف کسی گوش نکردیم، خودمان نخواستیم به راه راست برویم، تاوان کار اشتباه را خودمان می‌دهیم، در چاهی افتاده‌ایم که کس دیگری برایمان کنده بود، ما خودمان قربانی شدیم وگرنه اون لحظه‌ای که داشتم کسی رو می‌زدم نمی‌دونستم اون مادر، خواهر و همسر دارد، آن‌ها انسانیت ما را دزدیدند، من خودم قربانی شدم".

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار