کد خبر: 1163923
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
در حالی که تجهیزات ناتو در اوکراین تاکنون نتوانسته دستاوردی نصیب کی‌یف در ضدحملات کند، دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی از لزوم انجام اقدامات بیشتر در زمینه استانداردسازی مهمات و تجهیزات گفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهارشنبه (۱۴ ژوئن) گفت ائتلاف فراآتلانتیک باید اقدامات بیشتری در زمینه استانداردسازی مهمات و تجهیزات انجام دهد.

به نوشته رویترز، استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری گفت: از پاییز گذشته، در حال کار بر روی چگونگی افزایش تولید دفاعی بوده‌ایم (..) استانداردسازی مسئولیت اصلی ناتو است.

وی ضمن بیان این که «در زمینه استانداردسازی مهمات باید کار‌های بیشتری انجام دهیم»، افزود صنعت دفاعی نیازمند قراردادهاست.

این اظهارات وی در حالی بیان شده که تلاش نیرو‌های اوکراینی در روز‌های اخیر برای درهم شکستن دیوار دفاعی روسیه در امتداد خطوط مقدم در قالب ضدحملات مورد انتظار کی‌یف، نه تنها به در بسته خورده، بلکه مناطق شرق و جنوب شرق اوکراین را به گورستان تجهیزات و تسلیحات پیشرفته غربی تبدیل کرده است.

رسانه‌های غربی که در ماه‌های اخیر پروپاگاندا و سروصدای زیادی درباره ضدحملات اوکراین و گمانه‌زنی درباره آن به راه انداخته بودند، از هفته گذشته که این حملات آغاز شده درباره وضعیت میدانی در مناطق درگیری سکوت کرده‌اند، اما در معدود گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های جریان اصلی به مشکلات اوکراین در تلاش برای نفوذ به خطوط تقویت شده روسیه و همچنین تلفات نیرو‌های اوکراینی و خسارات وارده به تجهیزات غربی در جریان حملات روز‌های اخیر اشاره شده و درباره توانایی این حملات در ایجاد تغییر در محاسبات روسیه ابراز تردید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در سخنان امروزش درباره این حملات اظهارنظر کرد و گفت «مشخص نیست ضدحملات اوکراین می‌تواند نقطه عطفی در درگیری این کشور باشد». به گفته وی، ناتو انتظار دارد «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین گزارش کاملی درباره وضعیت در نشست ناتو در تاریخ ۱۵ ژوئن (فردا پنجشنبه ۲۵ خرداد) ارائه دهد.

دبیرکل ناتو در خصوص موضوع پذیرش اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی هم گفت در نشست بعدی «سیگنال روشنی مبنی بر این که آماده پذیرش اوکراین هستیم خواهیم داد». او اخیراً گفته بود تا زمانی که اوکراین در جنگ به سر می‌برد، نمی‌تواند به ناتو ملحق شود.

به گفته او، وزرای دفاع ناتو در نشست فردا همچنین درباره راه‌اندازی شورای مشترک ناتو-اوکراین بحث خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار