کد خبر: 1163896
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز از تعویق بازدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از «زاپروژیا» خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه از تعویق سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به نیروگاه هسته‌ ای «زاپروژیا» (ZNPP) خبر داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین در این خصوص گفت که سفر رافائل گروسی به «زاپروژیا» به تعویق افتاده است.

«میخائیل اولیانوف» در ادامه اضافه کرد که دلیل این رخ داد این است که به اوکراین فرصت داده شود تا برای اطمینان از جابجایی ایمن کارکنان آژانس در تاسیسات آماده شود.

این در حالیست که دیروز اعلام شده بود که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است در روزهای آینده به روسیه سفر کند.

چندی پیش هم رسانه ها اعلام کردد که وی قصد دارد به منظور رایزنی با مقامات اوکراین به این کشور نیز سفر کند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سفر با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده و به بررسی وضعیت ایمنی نیروگاه زاپروژیا پس از انفجار اخیر نیروگاه برق آبی کوخوفکا می پردازد.

گروسی پیشتر عنوان کرده بود که پس از انفجار در کوخوفکا ایمنی نیروگاه اتمی زاپروژیا با مشکل روبرو نشده است.

ارتش اوکراین صبح روز ۶ ژوئن نیروگاه برق آبی کاخوفکا را هدف حمله موشکی قرار دادند که در نتیجه آن دریچه‌های این نیروگاه منهدم و باعث رهاسازی آب شد. سی و پنج شهرک و منطقه تحت تأثیر سیل قرار گرفته اند. به گفته مقامات محلی، هشت نفر در جریان این سیل کشته شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار