کد خبر: 1163837
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
مدیرکل بهزیستی لرستان:
عمودی‌زاده با اشاره به اینکه از مهم ترین مشکلات جامعه ما آسیب‌های اجتماعی است، گفت: بحث فرهنگ و سوادآموزی راه مقابله با این آسیب ها است.

به گزارش جوان از لرستان، همایون عمودی‌زاده، امروز (۲۴ خردادماه)، در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه بین بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کشور ما با حدود هفت و نیم میلیون بی‌سواد روبه‌رو است.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: از مهم ترین مشکلات جامعه ما آسیب‌های اجتماعی بوده و بر اساس آماراین آسیب ها بیشتر بین قشر ضعیف، کم برخوردار، بی‌سواد و کم‌سواد رواج دارد.

وی عوان کرد: در بهزیستی زمانی می‌توانیم بر روی مسئله آموزش و آگاهی بخشی مانور بدهیم و به نتیجه مطلوب برسیم که خانواده‌ها از حداقل سواد کافی برخوردار باشند.

عمودی زاده خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی و آموزش و پرورش استان در راستای اجرای فرمان حضرت امام خمینی(ره)، منویات مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب، مبنی بر لزوم حمایت و مشارکت سازمان‌ها در اجرای برنامه‌های سوادآموزی منعقد شد.

وی گفت: این تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود دو اداره کل در شناسایی جذب، آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال و توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی لرستان و اعضاء خانواده آن‌ها با هدف سرانجام بخشی به بی‌سوادی مددجویان آموزش‌پذیر بی‌سواد تحت پوشش بهزیستی و خانواده‌های آن‌ها منعقد شد.

عمودی زاده ایجاد تثبیت و توسعه مهارت‌های سواد در مخاطبان، توانمندسازی بی‌سوادان و کم‌سوادان افراد تحت پوشش بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و جامعه‌محور کردن سوادآموزی و توسعه آموزش‌های تابعی با تهیه تولید و آموزش محتوای خاص را از دیگر اهداف انقعاد تفاهم نامه همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش عنوان کرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار