کد خبر: 1163777
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
هزاران پزشک انگلیسی از امروز چهارشنبه اعتصابی را به مدت سه روز در اعتراض به پایین بودن حقوق‌هایشان به اجرا گذاشتند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پزشکان انگلیسی از صبح امروز چهارشنبه تا صبح روز شنبه در اعتراض به پایین بودن حقوق خود سه روز اعتصاب کرده که بر اساس پیش‌بینی‌ها اختلالات گسترده‌ای را در بخش بهداشت و درمان این کشور موجب خواهد شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «استیون پاویس»، مدیر پزشکی ملی در سرویس سلامت ملی انگلیس هشدار داد، این اعتصاب تاثیری فراگیر بر بخش بهداشت و درمان انگلیس خواهد گذاشت و به لغو ملاقات‌های پزشکی انبوهی از بیماران منجر خواهد شد.

در ماه آوریل حدود 27000 پزشک انگلیسی اعتصابی چهار روزه را به اجرا گذاشتند که به لغو 196000 قرار ملاقات و جراحی سرپایی منجرشد. پزشکان معترض انگلیسی خواستار افزایش حقوق 35 درصدی و رسیدن ارزش واقعی حقوقشان به سطح ارزش سالهای 2008 و 2009 هستند. «استیو بارکلی»، وزیر بهداشت انگلیس این درخواست آنها را نامعقول خوانده و با آن مخالفت کرده است.

اتحادیه صنفی «انجمن پزشکی بریتانیا» قصد برگزاری یک رای‌گیری میان اعضای این اتحادیه در هفته آینده بر سر برگزاری اعتصابات ادامه دار برای مدت شش ماه را دارد. در صورتی که این طرح رای مثبت به دست آورد بخش بهداشت و درمان انگلیس احتمالا تا اوایل سال 2024 درگیر اعتصاب پزشکان خواهد بود. این اتحادیه فعلا در مدت پیش رو برای برگزاری سه روز اعتصاب در هر ماه برنامه‌ریزی کرده است.

ماه دسامبر گذشته، اعتصاب پرستاران، پرسنل آمبولانس، پزشکان و فیزیوتراپیست‌های انگیسی به لغو 542000 قرار ملاقات و عمل جراحی در بیمارستان‌های سرویس سلامت ملی انگلیس منجر شد.

به گزارش شبکه «بی.بی.سی» پزشکان اسکاتلندی نیز با فراخوان یکی از اتحادیه‌های تجاری سه روز اعتصاب را بین 12 تا 15 ژوئیه (21 تا 24 تیر) اجرا می‌کنند.

این فراخوان بعد از مخالفت بیش از 71 درصد از اعضای اتحادیه صنفی این پزشکان با پیشنهاد دولت اسکاتلند برای افزایش حقوق 14.5 درصدی در دوره دو ساله صادر شد.

بحران اقتصادی و هزینه های معیشتی گریبان انگلیس و چندین کشور اروپایی دیگر نظیر آلمان و فرانسه را از سال 2022 به دنبال سیاستهای ضد روسی این کشور ها و حمایتهایشان از اوکراین در جنگ با روسیه گرفته است. این بحران باعث افزایش تورم و نارضایتی در میان اقشار مختلف این کشورها و متعاقب آن اجرای دورهای متوالی و ادامه دار اعتصابات در اعتراض به شرایط حقوقی و کاری شده است.

اخیرا اتحادیه‌های صنفی انگلیس از برنامه های خود برای به راه انداختن موج جدیدی از اعتصابات اعتراضی در بخش فرودگاهی و حمل‌ونقل ریلی این کشور خبر دادند.

اتحادیه تجاری «یونایت» انگلیس اعلام کرد، بیش از 2000 نفر از افسران امنیتی مشغول به کار در فرودگاه هیتروی شهر لندن اعتصابی را در تابستان در اعتراض به پایین بودن حقوقهایشان به اجرا خواهند گذاشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار