کد خبر: 1163689
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان جریان دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، امروز سه‌شنبه، درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی با به کارگیری سلاح‌های سنگین و سبک، همچنان جریان دارد. منابع محلی نیز از پرواز جنگنده‌ها بر فراز خارطوم خبر داده‌اند.

به گزارش الجزیره، شاهدان عینی اعلام کردند که درگیری‌هایی در منطقه بحری در شمال شرق خارطوم، پایتخت سودان و همچنین در مناطق جنوبی این شهر با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک به وقوع پیوسته است.

منابع محلی گزارش دادند که صدای انفجار گلوله‌های توپخانه از خارطوم به گوش می‌رسد و علاوه بر پرواز‌های پرتعداد جنگنده‌ها، شعله‌های آتش و ابری از دود بر فراز پایتخت به چشم می‌خورد.

همچنین، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سودان، مواضع و نقاط تمرکز نیرو‌های پشتیبانی سریع را در خیابان‌ها و محله‌های مسکونی خارطوم مورد هدف قرار دادند.

در منطقه لاماب در جنوب خارطوم نیز، در نتیجه بمباران، ۴ خانه ویران شدند، ۴ غیرنظامی کشته شدند و تعدادی غیرنظامی دیگر نیز مصدوم شدند.

این در حالی است که گزارش‌ها از بحران انسانی، نبود دارو، غذا و آب آشامیدنی سالم و همچنین موج گرانی کالا‌های اساسی در نقاط مختلف سودان در اثر درگیری‌های جاری حکایت دارند. درگیری‌هایی که به کشته‌شدن صد‌ها غیرنظامی و زخمی‌شدن هزاران غیرنظامی دیگر انجامیده و صد‌ها هزار آواره از خود بر جای گذاشته است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار