کد خبر: 1163132
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
تحولات سودان
کمتر از یک ساعت پس از پایان آتش‌بس یک‌روزه میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور، درگیری‌ها از سر گرفته شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، کمتر از یک ساعت پس از پایان آتش‌بس یک روزه در سودان، درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی، دوباره شدت گرفت.

به گزارش الجزیره، پس از پایان آتش‌بس یک‌روزه، در خارطوم، پایتخت سودان، درگیری‌های شدیدی میان دوطرف نزاع، با به کارگیری سلاح‌های سنگین جریان گرفت و در ام درمان نیز صدای انفجار‌های شدید پیاپی به گوش رسید. در خارطوم بحری نیز جنگنده‌های ارتش سودان مواضع نیرو‌های پشتیبانی سریع در شرق رودخانه نیل و پل الحلفایا در شمال این شهر را بمباران کردند.

این در حالی است که پس از شکست‌های پیاپی در اجرای آتش‌بس‌های اعلامی، گزارش‌ها از آرامش شکننده طی آتش‌بس یک‌روزه اخیر حکایت داشته‌اند؛ اگرچه طی این آتش‌بس نیز حجم رفت‌وآمد در خیابان‌های خارطوم بسیار اندک بوده است.

همزمان با از سرگیری درگیری‌ها در سودان، امروز یکشنبه، در چارچوب تلاش‌های اتحادیه آفریقا جهت حل‌وفصل بحران سودان، نشستی میان سلواکر میاردیت، رئیس جمهوری سودان جنوبی و رئیس کمیته میانجی‌گری کشور‌های ایگاد در خصوص بحران سودان، ولیام روتو، رئیس جمهور کنیا و اسماعیل عمر جیلی، رئیس جمهور جیبوتی برگزار می‌شود.

قرار است طی این نشست، پیشرفت موارد مطرح‌شده در نشست پیشین به تاریخ ۱۶ آرویل، جهت اجرای آتش‌بس دائم در سودان، بازگشایی گذرگاه‌های انسانی و گفتگو‌های همه‌جانبه جهت دستیابی به راه حل پایان درگیری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار