کد خبر: 1163736
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
یک مقام دولت آمریکا می‌گوید طرف‌های درگیر در سودان از فرصت مذاکرات جده استفاده نکرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور نسبت به ادامه تنش‌ها میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان نگران است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دو طرف درگیر در سودان از مذاکرات جده که در اختیار آن‌ها قرار داده شده، استفاده نمی‌کنند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن در حال رایزنی با ریاض و دیگر شرکای خود در مورد سودان است و انتظار می‌رود که رویکرد جدیدی در قبال بحران در سودان اعلام شود.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهر‌های شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند. درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار