کد خبر: 1163192
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
تعداد آمریکایی‌هایی که در یک هفته تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور ارائه کردند، به شدت افزایش یافت.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تعداد آمریکایی‌هایی که در هفته قبل‌تر تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور ارائه کردند، به شدت افزایش یافت که این، نشان‌دهنده کاهش رشد بازار کار و افزایش خطرات رکود در آمریکا است.

وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که درخواست‌های بار اولی برای مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به سوم ژوئن(۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲) ۲۸ هزار نفر افزایش داشته و به ۲۶۱ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که اقتصاددانان آمریکایی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، انتظار داشتند در هفته گذشته ۲۳۵ هزار تقاضای مزایای بیکاری در آمریکا ارائه شود.

هفته گذشته، دولت آمریکا اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در ماه می ۳۳۹ هزار شغل ایجاد کرده و اگرچه نرخ بیکاری در این کشور از ۳.۴ درصد در آوریل به بالاترین سطح هفت ماهه یعنی ۳.۷ درصدی رسیده است، اما طبق استانداردهای تاریخی همچنان پایین است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) چندین بار بر اجتناب ناپذیر بودن نرخ بالای بیکاری در این کشور تاکید کرده است و دلیل آن را تلاش برای غلبه بر بالاترین نرخ تورمی دانسته که در بیش از چهار دهه اخیر به این کشور ضربه زده است.

پاول می‌گوید که قدرت بازار کار فعلی ایالات متحده یکی از مهم ترین دلایلی است که موجب می شود، روند افزایش نرخ تورم به بالاتر از سطح هدف خود که 2 درصد تخمین زده می‌شود ادامه یابد. بر اساس تازه‌ترین داده‌ها، نرخ تورم ایالات متحده ۴.۹ درصد است.

بازارها منتظر نشست فدرال رزرو آمریکا هستند که قرار است این هفته برگزار شود، در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بهره در ماه جاری خودداری کند، باوجود اینکه بسیاری از مقامات این بانک تاکید دارند که افزایش نیافتن نرخ بهره نمی‌تواند دلیلی بر پایان چرخه افزایش نرخ فعلی نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار