کد خبر: 1162959
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت کمک نظامی به اوکراین باعث تخلیه ذخایر مهمات ایالات متحده شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتقاد دوباره از کمک‌های تسلیحاتی دولت بایدن به اوکراین برای تقابل با روسیه، شنبه (۱۰ ژوئن) گفت کمک نظامی به اوکراین باعث تخلیه ذخایر مهمات ایالات متحده شده است. 

او در ایالت جورجیا خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: الان، هیچ مهماتی نداریم. اوکراین مهمات را در ختیار دارد. تقریباً همه‌اش را. 

ترامپ افزود ایالات متحده در دوره ریاست‌جمهوری او «مهمات خیلی زیادی» داشت و افزود «حالا مهمات خیلی کمی برای محافظت از خودمان داریم». 

او در ادامه سخنانش این ادعا را که در صوت پیروز شدن در انتخابات، ۲۴ ساعته بین روسیه و اوکراین صلح خواهد کرد، تکرار کرد. به ادعای رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که این روزها با ده‌ها مورد اتهام فدرال مواجه است که می‌تواند بر کارزار انتخاباتی او موثر باشد، او تنها نامزدی است که می‌تواند این وعده را بدهد و مانع جنگ جهانی سوم شود. 

در ادامه کمک‌های تسلیحاتی دولت بایدن به اوکراین، جمعه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن بسته کمک نظامی ۲.۱ میلیارد دلاری به اوکراین ارائه خواهد کرد که شامل مهمات برای سامانه‌های دفاع هوایی و همچنین موشک‌ها و مهمات سامانه‌های راکتیِ هدایت لیزری و غیره می‌شود. 

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند. 

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه پنجشنبه (هشتم ژوئن) گفت حاکمیت اوکراین آماده حل‌وفصل مناقشه با روسیه بود اما تحت فشار آمریکا کنار کشید. 

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: «این اتفاق افتاد فقط به این خاطر که ایالات متحده به آن‌ها فشار می‌آورد و گفت نباید هیچ مذاکراتی برگزار شود». به گفته وی، طرف‌های ذینفع در این درگیری وجود دارند، درجه اول ایالات متحده و بریتانیا.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار