کد خبر: 1162365
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
یک عضو حزب لیکود رژیم صهیونیستی طرحی برای تقسیم مسجد الاقصی ارائه داد که وزارت امور بیت المقدس فلسطین این طرح را خطرناک و بازی با آتش توصیف کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، «عمیت هالیفی» عضو حزب لیکود رژیم صهیونیستی به سرکردگی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل طرحی را برای تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان و پایان دادن به تولیت خاندان هاشمی و کشور اردن بر این مسجد ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری سماء، بر اساس طرح این عضو کنست رژیم صهیونیستی، مسلمانان بخش جنوبی مسجد الاقصی از جمله نمازخانه القبلی و یهودیان نیز مناطق مرکزی و شمالی از جمله قبه الصخره را در اختیار خواهند داشت.

عمیت هایفی به وب سایت خبری «زمان اسرائیل» اعلام کرد که که برنامه او پایان دادن به تولیت خاندان هاشمی بر مسجد الاقصی است.

وی خواستار اجازه دادن به یهودیان برای یورش به مسجد الاقصی از تمام دروازه‌ها است، نه فقط از دروازه مغربی.

وزارت امور بیت المقدس فلسطینی در واکنش به این طرح ادعایی، تقسیم مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان را بسیار خطرناک دانست و آن را یک جنگ مذهبی توصیف کرد.

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، این طرح مسجدالاقصی را در دایره خطر قرار می‌دهد و تجاوزی آشکار به احساسات و اعتقادات مسلمانان در سراسر جهان و نشانگر روحیه استکباری و تندروی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وزارت امور بیت المقدس فلسطینی تاکید کرد که این طرح علاوه بر این که مردود و مذموم است، اگر خدای ناکرده اجرایی شود، منجر به یک جنگ مذهبی به تمام معنا خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: درخواست پایان دادن به تولیت خاندان هاشمی اردن بر مسجد الاقصی یک درخواست گستاخانه است و این ادعا که مسجد الاقصی از آن مسلمانان نیست و باید به یهودیان اجازه یورش به آن از همه ورودی‌ها را بدهیم، بازی با آتش است.

بر اساس این بیانیه، حزب «لیکود» تعرضات اخیر به مسجد الاقصی را رهبری می‌کند. هالیفی نیز ماه گذاشته نشستی را در داخل کنست با عنوان «آزادی یهود» در مسجد الاقصی ترتیب داد و امروز خواهان تقسیم مسجد بین مسلمانان و یهودیان شده است.

وزارت امور بیت المقدس تصریح کرد که آنچه در این رابطه در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده، خطرناک‌ترین طرحی است که از زمان اشغال در سال ۱۹۶۷ تاکنون مسجد الاقصی را هدف قرار می‌دهد و نشانه خطرناکی از تشدید هدف قرار دادن مسجدالاقصی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی شروع شد و بعد از آن بحث تقسیم زمانی و اوقات نماز و انجام آیین تلمودی رسید و اکنون بحث تقسیم خود مسجد مطرح شده است.

این وزارت‌خانه افزود:آن‌ها در واقع از مرحله نقض وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی به سمت تخریب این وضعیت حرکت می‌کنند که منجر به تقسیم واقعی مسجد الاقصی به سوی طرح‌های خطرناک‌تر حرکت می‌کنند. رژیم اشغالگر صهیونیستی با سکوت در برابر چنین طرح تجاوزکارانه‌ای دیگر نمی‌تواند به دروغ ادعا کند که به وضعیت موجود در مسجد الاقصی احترام می‌گذارد.

بر اساس این بیانیه، مسجد الاقصی با کل مساحت آن که ۱۴۴ دونوم تنها برای مسلمانان است و هیچکس آن را با آن‌ها شریک نیست و ما تقسیم را نمی‌پذیریم. ملت بزرگ فلسطین که نقشه دروازه‌های الکترونیکی و تقسیم زمانی و مکانی را خنثی کردند، اجازه اجرای چنین طرح تروریستی را نخواهند داد.

وزارت امور بیت المقدس تاکید کرد: جهان اسلام و جهان عرب نباید در برابر چنین نقشه‌های خطرناکی سکوت کنند و نباید فلسطینی‌ها را در مقابل این رفتار جنون آمیز اسرائیل تنها بگذارند. جامعه جهانی باید قبل از اینکه دیر شود از مرحله محکومیت به سوی اقدامی موثر برای توقف این تجاوزات اسرائیل حرکت کند.

صهیونیست‌ها از زمانی که برای فلسطین برنامه ریزی کرده‌اند، تا همین لحظه در ارتباط با مقدس‌ترین مکان مذهبی در فلسطین، یعنی مسجد الاقصی، یک هدف بیشتر نداشته‌اند و آن اینکه روزی با تخریب این قبله اول مسلمانان معبد مجعول سلیمان را به جای آن بنا کنند. معبدی که نه سندی تاریخی در مورد آن وجود دارد و نه با وجود حفاری‌هایی که یک قرن قبل تا کنون انجام داده‌اند حتی قطعه‌ای باستانی در تأیید آن یافته‌اند.

از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیرو‌های اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آن‌ها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

مرکز آمار و اطلاع‌رسانی فلسطین موسوم به «معطی» در گزارشی اعلام کرد که تعداد یورش شهرک نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی نسبت به سال قبل در مدت مشابه افزایش یافته است که طی سال جاری (۲۲۴۵۶) شهرک نشین به مسجد الاقصی هجوم برده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار