کد خبر: 1162358
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
رئیس کمیته مستقل حقوق بشر فلسطینی اعلام کرد این کمیته از ابتدای سال ۲۰۲۳ ده‌ها مورد بازداشت سیاسی را در کرانه باختری به ثبت رسانده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، عمار دویک رئیس کمیته مستقل حقوق بشر فلسطینی اعلام کرد: این کمیته از ابتدای سال ۲۰۲۳ ده‌ها مورد بازداشت سیاسی را در کرانه باختری به ثبت رسانده است.

وی تاکید کرد: بازداشت‌های سیاسی کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش یافته است. حداقل ۱۳ شکایت از بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری دریافت کرده‌ایم و پایان دادن به این وضعیت نیازمند یک توافق سیاسی بوده تا اوضاع از آنچه هست بدتر نشود.

این فعال حقوق بشری تاکید کرد: در حالی که مجوز‌های لازم برای برگزاری انتخابات‌های دانشجویی در کرانه باختری صادر شد فعالان این عرصه به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود تحت پیگرد قرار گرفتند.

در همین راستا جنبش حماس نیز بازداشت‌های انجام شده توسط نهاد‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه برخی فعالان، دانشجویان و اسرای آزاد شده در مناطق مختلف کرانه باختری و باقی ماندن ده‌ها شهروند فلسطینی در زندان‌های تشکیلات خودگردان به بهانه‌های غیر قابل پذیرش را محکوم کرد.

این جنبش تاکید کرد: اصرار نهاد‌های تشکیلات خودگردان برای ضربه زدن به انسجام اجتماعی و تهدید صلح و ثبات از طریق ادامه روند بازداشت‌های سیاسی به بهانه‌های واهی و همچنین بی توجهی به تمام درخواست‌ها برای پایان دادن به این روند سیاستی است که تنها به نفع اشغالگران و تجاوزات رو به افزایش آنان است.

نهاد‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد روز گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری موجی از حمله و بازداشت‌های سیاسی را آغاز کرد که در جریان آن علاوه بر بازداشت چند اسیر آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت شهروندان تیراندازی نموده و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار