کد خبر: 1162269
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: زیبا سازی سیما و منظر شهری، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و اصلاح زوائد بصری در معابر عمومی، فارغ از آنکه در اولویت مطالبات مردم این شهر باشد در متن قانون شورای اسلامی شهر و از تکالیف مقرر در مدیریت شهری است.

جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: آشفتگی بصری معابر، میادین، حاشیه خیابان ها، پل های عابر و بزرگراه های درون شهری بیش از آنکه جلوه های بصری شهر یا منابع درآمد مالی شهرداری را مخدوش نماید، به روح و روان شهروندان خدشه جبران ناپذیر وارد نموده است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:افسار گسیختگی در توسعه نامتوازن تبلیغات شهری به بهانه فرهنگ در ماراتن مطامع اقتصادی و فراتر از تباصر قانون یا توافقات، منظر این شهر را به مخاطره انداخته و برخی به جای تمکین قانون، رویه دیگری را به کار بسته اند.

چپردار تصریح کرد: کار فرهنگی یا تعامل با نهاد های انقلاب اسلامی در سبقه و برنامه شورای ششم آنقدر مشهود است که خط به خط توافقات، لوایح، طرح ها و ردیف های بودجه به قدر کفایت گواه این صیانت، حمایت و تعامل است.

وی افزود: من، شما و دوستانمان به بهانه حضور در نهاد های انقلاب اسلامی، هیئات مذهبی، بسیج و حتی مسجد یا مصلی حق نداریم مسبب استمرار رویه های غلط و جاری در این حوزه بوده و اجازه دهیم در سایه این سبک و سیاق، برخی در پوشش آقازادگی، واسطه گری، پنهان کاری یا حتی غوغا سالاری در تامین معاش، معابر این شهر را به یغما ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: خوب است که بدانیم با امام جمعه محترم، متولیان شورای فرهنگی، مدیران عالی، فرماندهان ارشد نظامی، قضایی، امنیتی و اطلاعاتی این شهر و استان مذاکرات متعدد یا مکاتبات مکرر داشته ایم، ایشان بدون استثنا به ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، رعایت مصوبات قانونی  و اصلاح سیما و منظر شهری اذعان داشته و اجازه داده اند تا ساماندهی را از خودشان آغاز نماییم.    

وی گفت: برنامه، سیاست، اراده و اهتمام شورای ششم به احصا مطالبات، رفع مشکلات و کسب رضایتمندی مردم فهیم این کلان شهر اختصاص دارد، لذا چالش عدیده در استقرار آهن پاره های نامتقارن، سازه های ناموزون، پل های بلا مصرف، مدیریت های پنهان، دخالت های متوازی، مغایرت های حقوقی و دست درازی های مصادیق حقیقی در بهره مندی از پتانسیل های مادی و معنوی این سازه ها به انضمام پیگیری متولیان و توصیه مدیران عالی استان، ما را به اتفاق آرا در شورای اسلامی شهر مجاب به ارائه طرحی نمود که برابر مقررات، مصوبات و تطبیق، کمیته ساماندهی در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تشکیل و با نظارت سایر اعضای شورا و در معیت شهردار، معاونین، مدیران کل ستادی و مدیران عامل سازمانی این ماموریت خطیر با اهتمام، هوشمندی و البته حواشی و هجمه‌های بسیار به لطف الهی قریب به نهایی شدن طرح گردیده که به جهت اهمیت موضوعات و حساسیت اقدامات، همگرایی بیشتری را می طلبد.

چپردار تاکید کرد: نکته بسیار حائز اهمیت آن است که این شورا هرگز به دنبال محدود نمودن اشاعه فرهنگ از سوی نهادهای انقلاب اسلامی نبوده و در طول دو سال از فعالیت شورای اسلامی شهر به طور مستمر و مکرر ثابت نموده که این شورای انقلابی و مدیریت شهری منتخب پای ثابت در میدان دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بوده و هست. ولیکن ساماندهی سیما و منظر شهری یا صیانت از درآمدهای قانونی شهرداری در مدیریت یا مالکیت سازه های تبلیغاتی، پل های عابر یا حتی ساماندهی کیوسک‌ها مطالبات مردم و از وجوه بیت‌المال، آراستگی شهری و آرامش شهروندی است که متاسفانه در طول ادوار شورا و مدیریت شهری گاهی به بهانه تبلیغ شعائر اسلامی امور دیگری را ترویج داده‌اند.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: میادین، معابر و شوراع این شهر دیگر تحمل جانمایی سازه های نا متقارن را ندارد و اگر نهاد ها یا سازمان ها درحوزه فرهنگ، تامین امنیت و تکالیف اجتماعی نیاز به تعاملات، عرصه یا حتی منابع فرا سازمانی دارند، می‌بایست برابر مقررات، مصالح و امکانات در مشارکت با مدیریت شهری، مصوبات این شورا را نیز رعایت نمایند.

وی افزود: بدیهی است شورای اسلامی شهر کرج اراده نموده تا طرح ساماندهی سازه های تبلیغاتی را با فوریت نهایی نماید و در این مسیر حاکمیت مدیریت شهری، مالکیت شهرداری، اصلاح تبلیغات فرهنگی، قواعد بازرگانی، سامانه IT، استاندارد سازه، پیوست ترافیک، شهر سازی و عمران، ممیزی توافقات و قانون بهره مندی از تابلو های تبلیغاتی از اولویت اقدامات عاجل و پیش رو است.

چپردار خاطرنشان کرد:البته سهم فرهنگ، امنیت و حمایت از فعالیت سازمان ها، نهادها، ادارات کل دولت و همراهی و مشارکت با نهاد های انقلاب اسلامی، هیئات مذهبی، مساجد، مصلی و آموزش تعالیم شهروندی از مقوله مالی یا درآمد های پایدار جداست.

 به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج؛ در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری براین باوریم رعایت مقررات و سرمایه گذاری در این طریق می تواند ارتقای فرهنگ شهروندی و سامان دهی سیما و منظر شهری که بدان مکلف هستیم را محقق سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار