کد خبر: 1162212
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
از سوی انتشارات شهید احمد کاظمی انجام شد
کتاب «تحفه تِدمُر» نوشته احمد کریمی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.
مصطفی شاه کرمی

کتاب «تحفه تِدمُر» نوشته احمد کریمی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش «جوان»، کتاب «تحفه تِدمُر؛ روایت زندگی جانباز مدافع حرم امیرحسین احمدی» نوشته احمد کریمی به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده‌است.
امیرحسین احمدی را می‌شود یک غافل به تمام معنا از سپاه و کار نظامی دانست. غافلی که ناغافل وارد مسیر نظامی‌گری می‌شود و نهایتاً در بیابان‌های تدمر سینه به سینه و چشم در چشم داعش می‌جنگد.
امیرحسین دوبار به سوریه می‌رود که بار اول مصادف می‌شود با روز‌های بعد از مراسم عقد. بار دوم، اما قول و قرار‌های مراسم عروسی را گذاشته‌اند که بحث اعزام مجدد پیش می‌آید. اعزامی که همزمان می‌شود با عملیات بزرگ صحرا در تدمر و وعده‌ای که سردار سلیمانی برای پایان کار داعش در این کره خاکی داده است. حکایت کتاب «تحفه تِدمُر» نوشته احمد کریمی بر محور اعزام دوم او و با مروری به خاطرات گذشته رقم می‌خورد، خاطراتی که درگیری تن به تن با داعش در اوج آن قرار دارد.
در بخشی از کتاب آمده‌است: «انفجار جگـر زمیـن را کنـد و ریخـت بـه هـوا. گرد و خـاک و بـوی بـاروت پیچیـد تـوی دماغـم. حاج ولـی داد زد: «بـدو کـه زدن»... از چـادر بیـرون زدم. بیـن پوتین و دمپایی، دومی را انتخاب کردم. پریدم توی ماشین. سوئیچ را پیچاندم. همـه حواسـم رفـت سـمت کاری که بر عهده‌ام بـود. بقیه بدون تلـف کردن وقت، دویدند سراغ موقعیت خودشان. خمپاره بعدی نشست نزدیکی‌های ماشینم.
صـدای گرومـپ پرحجـم و گیج‌کننـده‌ای کـه تکانم داد. صدای سـوتش یـک ثانیه هم طول نکشـید! همه معادلات ذهنم از سـوت سـه ثانیه خمپاره و فرصت خیز رفتن به هم ریخت. ماشین که راه افتاد، تازه فهمیدم اگر صدای سوت را بشنوم هـم نمی‌توانـم خیـز بروم! یـاد فیلم‌های جنگی افتادم و ماشین‌هایی کـه از میان انفجارهـا رد می‌شـدند. اگـر گلولـه روی ماشـین می‌نشسـت، پـودر می‌شـدم. تـا برسـم به ماشـین مهمات، انگار دو سـاعت توی راه بودم و هر لحظه منتظر یکی از گلوله‌های سرگردان که بشوم تنور آتش.»
انتشار و جمع‌آوری خاطرات مدافعان حرم یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دست اندرکاران حوزه ادبیات پایداری است. ایشان در این زمینه فرمودند «اگر شما به جمع‌آوری و افزودن سرمایه خاطرات جنگ رو نیاورید، دشمن میدان را از شما خواهد گرفت» کتاب تحفه تدمر تلاشی برای حرکت در مسیر روایتگری است.
«تحفه تدمر» در ۱۳۲ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده‌است. علاقه‌مندان برای تهیه آثار انتشارات شهید کاظمی می‌توانند از طریق سایت manvaketab. ir یا مراجعه به سامانه پیامکی ۳۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار