کد خبر: 1161533
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
به دنبال هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در مرز مصر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این اقدام، «یک حمله تروریستی فاجعه‌بار» بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (یکشنبه)، به هلاکت سه نظامی صهیونیست در مرز مصر واکنش نشان داد.

یک نیروی مصری، صبح روز گذشته، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم ابتدا به درگیری روز گذشته در مرز مصر اشاره کرد و هلاکت سه نظامی صهیونیست در مرز مصر را «یک حمله تروریستی فاجعه‌بار» توصیف کرد.

بنیامین نتانیاهو اضافه کرد: «پیامی روشن برای مصری‌ها ارسال کردیم مبنی بر اینکه ما انتظار داریم تحقیق مشترک در خصوص حمله در مرز جامع باشد.»

ارتش مصر، روز گذشته، به دنبال کشته شدن این سه نظامی صهیونیست بیانیه‌ای صادر کرد. «صبح روز شنبه سوم ژوئن ۲۰۲۳ یکی از نیرو‌های امنیتی مرزبانی پس از تعقیب تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر، از موانع مرزی عبور کرده و اقدام به تیراندازی می‌کند، در این میان سه نیروی مرزبانی اسرائیلی کشته و دو تن دیگر زخمی می‌شوند و نیروی مرزبانی مصری نیز در پی تبادل آتش کشته می‌شود.»

سخنگوی ارتش مصر همچنین گفت تمامی اقدامات برای بررسی جزئیات واقعه ادامه دارد. او توضیحی در این خصوص که چرا نیروی مرزبانی مصر به سوی نظامیان اسرائیلی شلیک کرده، نداد.

منابع نظامی صهیونیستی، روز گذشته، هیچ‌گونه مشاهده‌ای از قاچاقیان مواد مخدر را در منطقه مرزی گزارش نکرده بودند. هرچند منطقه‌ای که درگیری در آن رخ داده، عموما محل قاچاق مواد مخدر به شمار می‌رود؛ اما منابع نظامی صهیونیستی به روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفته بودند که بعید است موضوع ارتباطی به مواد مخدر و قاچاق داشته باشد و از نظر آن‌ها این حادثه بُعد امنیتی دارد.

پایان پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار