کد خبر: 1161310
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
ملی پوشان کشتی فرنگی کشورمان با درخشش در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام کوژومکول و ساناتبایف قرقیزستان قهرمان شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در پایان رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام کوژومکول و ساناتبایف قرقیزستان ملی پوشان در 10 وزن به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آنها 8 مدال رنگارنگ ( 5 طلا،یک نقره و 2 برنز) بود.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها با کسب 175 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. ازبکستان با کسب 148 امتیاز در رده دوم ایستاد و گرجستان هم با کسب 139 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست مقابل موکاشیف از قزاقستان حاضر نشد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 پویا دادمرز یک روز پیش از سفر به بیشکک دچار تب و لرز شدید شد و این وضعیت با رسیدن تیم به قرقیزستان تشدید شد و او شب گذشته را با تب بالا پشت سر گذاشت. به همین دلیل باتوجه به اینکه مسابقات تدارکاتی بوده، کادرفنی تیم ملی تصمیم گرفت این کشتی‌گیر روی تشک حاضر نشود.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه 10 بر صفر لیگیو کائو از چین کشتی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 رضوان آرنوات از رومانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 3 مغلوب اسلام جان بهرام اف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. محسن نژاد در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر آفتاندیل تالایبک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول،‌ در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 داستان ژارلیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار با نتیجه 6 بر صفر جیمینگ هان رهتی از چین را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 67 کیلوگرم‌ سید دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه 7 بر 5 ابرار آتابایف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 5 جانی ختسوریانی از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سهرابی در این مرحله با نتیجه 10 بر 2 سلطان آسیتولی از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 هوسیتیو از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند، محمدرضا گرایی در دور نخست با نتیجه 9 بر 3 اوتار ابولادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر عادیل خان ساتایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 ویکاس از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف راماز زوئیدزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می رود.محمدرضا گرایی در دیدار پایانی به مصاف راماز زوئیدزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و با نتیجه 11 بر یک شکست خورد و نایب قهرمان شد.

در وزن 77 کیلوگرم که 16 نفر شرکت کرده اند، محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف  و در صورت پیروزی مقابل این کشتی گیر، در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی یونس امره باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه را شکست داد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله مقابل ریو لیو از چین با نتیجه 4 بر 6 و ضربه فنی به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی به مصاف یوری لومادزه از گرجستان می رود.گرایی در دیدار پایانی مقابل یوری لومادزه از گرجستان قرار گرفت و موفق شد این کشتی گیر را با نتیجه 8 بر 3 شکست داد و قهرمان شد.

در وزن 82 کیلوگرم که 12 نفر حضور دارند، علیرضا مهمدی در دور اول با نتیجه 8 بر صفر جیهون اوزدوردیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 1شامیل باتیروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 گلا بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مُهمَدی در دیدار فینال به مصاف آلپرن بربر از ترکیه می رود.مُهمَدی در دیدار فینال به مصاف آلپرن بربر از ترکیه رفت و توانست در جدالی جذاب و دیدنی 7 بر 5 به برتری رسید و ضمن قهرمانی در این رقابت‌ها مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 87 کیلوگرم‌ ناصر علیزاده در دور نخست با نتیجه 4 بر 1 مقابل علی جنگیز دارنده مدال برنز جهان از ترکیه شکست خورد و با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد،‌ از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر آرتور اوماروف از چک را مغلوب کرد وی در‌ دور دوم با نتیجه 3 بر صفر آرتور اوروزبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهدی بالی دیگر نماینده کشورمان در دور اول با نتیجه 7 بر 2 مقابل اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان به برتری دست یافت.

وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 3 رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که ساروی با نتیجه 7 بر 1 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 از سد یی مینگ لی از چین گذشت و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز در دیدار رده بندی با نتیجه 5 بر 1 مغلوب آرتور اوماروف از چک شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 4 بر 1 عثمان ایلدیریم از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 از سد لینگ ژی منگ از چین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با توجوه به عدم حضور آلین الکسیوس چیوراریو از رومانی به دلیل مصدومیت، پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

میرزازاده در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر 1 از سد اسکار پینو هیندز دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- مارلان موکاشیف (قزاقستان) 2- اختیار بوتیروف (ازبکستان) 3- امانگالی بکبولاتوف (قرقیزستان) و مانجیت (هند)

60 کیلوگرم: 1- اسلامجان بهرام اف (ازبکستان) 2- نورسلطان بازاربایف (قزاقستان) 3- مهدی محسن نژاد (ایران) و یرنور فیداخمتوف (قزاقستان)

63 کیلوگرم: 1- لری ابولادزه (گرجستان) 2- شرموخامد شریبجانوف (ازبکستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و داستان کادیروف (قرقیزستان)

67 کیلوگرم: 1- دانیال سهرابی (ایران) 2- هوسیتیو (چین) 3- لوئیس اورتا سانچز (کوبا) و ابرار آتابایف (ازبکستان)

72 کیلوگرم: 1- راماز زوئیدزه (گرجستان) 2- محمدرضا گرایی (ایران) 3- اوتار ابولادزه (گرجستان) و عبداله علی اف (ازبکستان)

77 کیلوگرم: 1- محمدعلی گرایی (ایران) 2- یوری لومادزه (گرجستان) 3- ریو لیو (چین) و یوکسل ساریجیجک (ترکیه)

82 کیلوگرم: 1- علیرضا مهمدی (ایران) 2- آلپرن بربر (ترکیه) 3- گلا بولکوادزه (گرجستان) و بکسلطان نظربایف (قرقیزستان)

87 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) و گورامی ختسوریانی (گرجستان) 3- علی چنگیز (ترکیه) و نورسلطان تورسینوف (قزاقستان)

97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- یی مینگ لی (چین) 3- آرتور اوماروف (چک) و بک سلطان محموداف (قرقیزستان) 5- مهدی بالی (ایران)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- اسکار پینو هیندز (کوبا) 3- عثمان ایلدیریم (ترکیه) و فاتح بوزکورت (ترکیه)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار