کد خبر: 1160946
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری سی و چهارمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را تشریح کرد.

 سردار محمدحسین حمیدی با حضور در جمع خبرنگاران از آمادگی صددرصدی تیم‌های پلیس راهور  تهران بزرگ برای برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در همین راستا یکسری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده است که از  ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۳ خردادماه آغاز شده و تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت در معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های  همجوار با حرم مطهر امام خمینی (ره) ادامه خواهد شد.  

وی در  خصوص محل توقف وسایل نقلیه و اتوبوس‌های حامل زائران نیز گفت: تعداد ۱۴ پارکینگ برای پذیرش و توقف اتوبوس‌های زائران سراسر کشور در نظر گرفته شده است که در  اطراف حرم مطهر امام خمینی  (ره) جانمایی شده است.

حمیدی آدرس پارکینگ‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

پارکینگ شماره ۱:

این پارکینگ در بلوار نیکان و بلوار مشاهیر قرار گرفته که برای استفاده زائرین استان اصفهان و استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: آزادراه خلیج فارس به شمال – پل حسن آباد – جاده قدیم قم تهران – جاده سایت (شهید تهرانی مقدم) ورودی قطعات جدید بهشت زهرا (س) – میدان شهید افراسیابی – زیرگذر کهریزک – بلوار نیکان – بلوار مشاهیر

مسیر خروج: بلوار مشاهیر – بلوار نیکان – باب القبله – جاده قدیم قم تهران به جنوب

پارکینگ شماره ۲:

واقع در  میدان شهدای گمنام جهت وسایل نقلیه زایرین استان چهار محال  و بختیاری و پارکینگ شهدا یک ویژه زائران استان لرستان، پار کینگ شهدا دو استان سمنان، پارکینگ شهدا سه استان کهکیلویه و بویر احمد و استان سیستان و بلوچستان و پارکینگ شهداء چهار برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: استان‌های چهار محال بختیاری، لرستان، کرمان هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان آزادراه خلیج فارس به شمال–پل حسن آباد– جاده قدیم قم تهران به شمال– درب گلدسته– بلوار حضرت زهرا (س) – بلوار شهداء و استان سمنان از طریق بزرگراه آزادگان به غرب وارد خیابان شهید رجایی به جنوب -در گلدسته – بلوار حضرت زهرا (س) بلوار شهداء وارد پارکینگ مربوطه می‌شود.

مسیر خروج: استان‌های چهار محال بختیاری، لرستان، کرمان هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان  بلوار حضرت زهرا (س) به شرق – درب گلدسته – جاده قدیم قم تهران به جنوب و برای زائران استان سمنان بلوار حضرت زهرا (س) به شرق – در گلدسته – جاده قدیم قم تهران به جنوب – پل قاسم آباد – کمربندی ورامین به شرق

پارکینگ شماره ۳:

این پارکینگ شامل قسمت طرح توسعه بهشت زهرا (س) (قطعات ۲۰۰ به بالا) است که برای استفاده زائرین استان خراسان جنوبی  (بلوار مومنین)، استان فارس  (بلوار یاسین و بلوار محسنین) و استان گلستان (بلوار ساجدین) در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: استان گلستان: بزرگراه آزادگان به شرق _ پل شهید رجایی _ بزرگراه شهید رجایی جنوب (جاده قدیم قم تهران) – باب الرضا (ع) قطعات ۲۰۰به بالا وارد بلوار ساجدین می‌شوند. زائران استان خراسان جنوبی نیز از بزرگراه آزادگان به غرب  _ پل شهید رجایی _ بزرگراه شهید رجایی جنوب (جاده قدیم قم تهران) – باب الرضا (ع) قطعات ۲۰۰به بالا وارد بلوار مربوطه می‌شوند. زائران استان فارس هم از آزادراه خلیج فارس – پل حسن آباد – جاده قدیم قم تهران – سه راه باقر شهر – دورگرد غیر همسطح (زیر گذر) به سمت جنوب _ باب الرضا (ع) قطعات ۲۰۰به بالا وارد بلوار مربوطه می‌شوند.

مسیر خروج: برای زائران استان گلستان از باب الرضا (ع) – جاده قدیم قم تهران به جنوب – دورگرد شمال به شمال روبروی درب گلدسته دور زده و مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم -تهران را طی مسیر می‌کنند. زائران استان خراسان جنوبی از باب الرضا (ع) – جاده قدیم قم تهران به جنوب – پل قاسم آباد – کمربندی ورامین به شرق را طی مسیر می‌کنند و زائران استان فارس نیز از باب الرضا (ع) – جاده قدیم قم تهران به جنوب  را طی مسیر خواهند کرد.

پارکینگ شماره ۴:

پارکینگ در بلوار غدیراست که برای استفاده زائرین شهرستان‌های شرق استان تهران در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: بزرگراه شهید آوینی به غرب – بزرگراه شهید رجایی به جنوب – نرسیده به علامه عسگری وارد خیابان شهید فیروزی به غرب – بلوار غدیر

مسیر خروج:خیابان شهید فیروزی به شرق – جاده قدیم قم به تهران به جنوب – دورگرد شمال به شمال سه راه باقرشهر (زیرگذر) – بزرگراه شهید رجایی به شمال.

پارکینگ شماره ۵:

این پارکینگ در  بلوار اخلاقی است و برا استان‌های خراسان رضوی و استان خراسان شمالی و ضلع شرقی بلوار (مسیر جنوب به شمال) جهت استان‌های  آذربایجان شرقی و استان آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود:بزرگراه آزادگان به غرب و شرق _ پل شهید صنیع خانی _ بزرگراه شهید هاشمی به جنوب (صالح آباد) – جاده انبار اخلاقی به جنوب و در نهایت وارد بلوار مربوطه می‌شوند.

مسیر خروج:جاده انبار اخلاقی به شمال – بزرگراه شهید هاشمی به شمال (بلوار صالح آباد) –بزرگراه آزادگان تعیین مسیر می‌کند.

پارکینگ شماره ۶:

درمحوطه ضلع شمالی بلوارشهیدعلامه عسگری روبروی حرم مطهر حضرت امام (ره) می‌باشد  که جهت استقرار اتوبوس‌های شرکت واحد شهر تهران در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: بزرگراه آزادگان به غرب و شرق _ پل شهید صنیع خانی _ بزرگراه شهید هاشمی به جنوب (صالح آباد) – جاده مزرعه به غرب و در نهایت وارد محوطه مربوطه می‌شوند.

مسیر خروج: اتوبوس‌های شرکت واحد از مسیر بلوار علامه عسگری به سمت غرب – آزادراه خلیج فارس به شمال تعیین مسیر می‌کنند.

پارکینگ شماره ۷:

این پارکینگ شامل محوطه ضلع جنوب بلوار اولیاء و ضلع غربی آزادراه خلیج فارس می‌باشد و برای پارک اتوبوس‌های حامل زائرین استان‌های همدان، کرمانشاه، زنجان، کردستان و بوشهر در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: آزادراه خلیج فارس به شمال – پل کهریزک – زیر پل کهریزک به غرب – جنوب به شمال جاده نمایشگاه شهر آفتاب – پارکینگ استان مربوطه

مسیر خروج: شمال به جنوب جاده نمایشگاه شهر آفتاب – بلوار کهریزک – ورودی آزادراه خلیج فارس به جنوب

پارکینگ شماره ۸:

این پارکینگ شامل محوطه ضلع شمال بلوار اولیاء و ضلع غربی آزادراه خلیج فارس  و ضلع جنوب دانشگاه آزاد اسلامی است و برای زائران استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: برای زائران استان‌های گیلان و اردبیل از بزرگراه آزادگان به شرق – (قبل از پل اسلامشهر وارد مسیر کنار گذر (کندرو) می‌شوند) – جاده مرتضی گرد به جنوب – خیابان ضلع جنوب دانشگاه آزاد است و برای زائران استان مازندران از بزرگراه آزادگان به شرق – پل اسلامشهر - بزرگراه آزادگان به شرق – (قبل از پل اسلامشهر وارد مسیر کنار گذر (کندرو) می‌شوند) – جاده مرتضی گرد به جنوب – خیابان ضلع جنوب دانشگاه آزاد خواهد بود.

مسیر خروج:جاده مرتضی گرد به شمال – بزرگراه آزادگان به سمت شرق – از پل شهید کاظمی تعیین مسیر می‌دهند.

پارکینگ شماره ۹:

این پارکینگ شامل بلوار کهریزک (بلوار شهید بهشتی) و بلوار واقع در ضلع شمال میدان شهدای کهریزک و همچنین محوطه ضلع شرقی آزادراه خلیج فارس قبل از عوارضی است که برای وسایل نقلیه زائرین استان  قم، استان خوزستان، استان یزد، در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: زائران استان قم  از طریق جنوب به شمال آزادراه خلیج فارس – پل کهریزک وارد محوطه پارکینگ می‌شوند. همچنین مسیر ورود زائران استان خوزستان و استان یزد از طریق جنوب به شمال آزادراه خلیج فارس – پل حسن آباد – جاده قدیم قم تهران به شمال – دورگرد غیر همسطح بعد از جاده سایت به سمت جنوب دور زده – جاده قدیم قم تهران به جنوب – بلوار کهریزک (شهید بهشتی) به غرب – میدان شهدای کهریزک خواهد بود.

مسیر خروج: زائران استان قم از طریق خروجی پارکینگ وارد شمال به جنوب آزادراه خلیج فارس خواهند شد و زائران استان یزد و استان خوزستان: از طریق بلوار کهریزک (شهید بهشتی) به شرق – قبل از پل جاده قدیم قم تهران – خیابان هاشمی نژاد به جنوب – خیابان مصطفوی به شرق – جاده قدیم قم تهران طی مسیر می‌کنند.

پارکینگ شماره ۱۰:

در ضلع جنوبی بلوار علامه عسگری و همچنین ضلع شمالی  بلوار علامه عسگری  و مسیر ورود از  بزرگراه آزادگان به غرب و شرق _ پل شهید صنیع خانی _ بزرگراه شهید هاشمی به جنوب (صالح آباد) – بلوار علامه عسگری و پارکینگ اطراف  مترو و حرم مطهر قرار  گرفته که برای  توقف اتوبوس زائرین تهرانی در  نظر گرفته شده است.

پارکینگ شماره ۱۱:

در محوطه ضلع جنوبی غربی بخشداری شهر آفتاب قرار گرفته و برای توقف  اتوبوس‌های استان قزوین در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود:بزرگراه آزادگان به شرق _ پل شهید صنیع خانی _ بزرگراه شهید هاشمی به جنوب (صالح آباد) – انبار اخلاقی به غرب و در نهایت وارد محوطه مربوطه می‌شوند.

مسیر خروج: از طریق خیابان بخشداری (امامزاده) واقع در ضلع شمال پارکینگ به سمت غرب و قبل از زیر گذر آزادراه خلیج فارس وارد مسیر مجموعه گل و گیاه به سمت شمال و وارد آزادراه خلیج فارس به شمال می‌شوند.

پارکینگ شماره ۱۲:

در ضلع جنوب دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و برای توقف اتوبوس‌های استان‌های ایلام، استان البرز در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود: بزرگراه آزادگان به شرق - جاده مرتضی گرد به جنوب – خیابان ضلع جنوب دانشگاه آزاد

مسیر خروج:جاده مرتضی گرد به شمال – بزرگراه آزادگان به سمت شرق – از پل شهید کاظمی تعیین مسیر می‌دهند.

پارکینگ شماره ۱۳:

در  بلوار اولیاء حد فاصل دورگرد شرق به شرق تا جاده میان آباد (درختی) و در ضلع شمال دانشگاه شاهد جهت استفاده زائرین شهرستان‌های غرب استان تهران (اسلامشهر، رباط کریم و... و.) در نظر گرفته شده است.

مسیر ورود:چهاردانگه – بلوار امام خمینی – جاده حسین آباد – جاده مرتضی گرد به شرق وارد پارکینگ می‌شوند.

مسیر خروج:جاده مرتضی گرد به غرب – جاده حسین آباد – بلوار امام خمینی - چهاردانگه  تعیین مسیر می‌دهند.

پارکینگ شماره ۱۴: (ویژه پارک موتورسیکلت)

این پارکینگ در ضلع شرقی حرم مطهر امام (ره) و ضلع شمالی  بلوار سلام امام (ره) واقع شده که برای استفاده کلیه زائرین موتورسیکلت سوار در نظر گرفته شده است.

محدودیت‌های ترافیکی ویژه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در معابر تهران
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به محدودیت‌های ترافیکی و تردد ویژه مراسم سالگرد ارتحال در معابر تهران نیز اشاره کرد و گفت: از ساعت ۲۲ روز شنبه ۱۳ خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم  و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران قم از پل حسن آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه تردد کنند.

وی ادامه داد: همچنین از ساعت شش صبح روز یکشنبه ۱۴ خردادماه تا زمان پایان مراسم تردد کلیه وسیله نقلیه  از شمال به جنوب بزرگراه شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب  و مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب  ازادگان به بزرگراه شهید هاشمی (صالح اباد) جنوب ممنوع و خوردرو‌ها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.  

به گفته حمیدی از ساعت ۲۲ روز شنبه ۱۳ خردادماه تا خاتمه مراسم تردد کلیه وسیله نقلیه از تقاطع سه راه باقر شهر به سمت علامه عسگری غرب تا پل حرم  و همچنین مسیر‌های  بالعکس ممنوع خواهد بود. همچنین از ساعت ۲۲ روز شنبه ۱۳ خرداد ماه تا خاتمه مراسم، در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم –تهران از پل حسن آباد اعمال محدودیت شده و فقط کاروان زائران می‌توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران ـ قم مسیر شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

وی اضافه کرد:در صورت نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در  مسیر‌های مختلف نیز  اقدام حواهد داشت که متعاقبا اعلام می‌شود.

ممنوعیت‌های توقف در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تهران
حمیدی در ادامه درباره ممنوعیت‌های توقف برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال نیز گفت: از ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ خردادماه تا پایان مراسم ممنوعیت‌های توقف  در بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی بسمت عوارضی در هردو مسیر اعمال می‌شود. همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه درمدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س) ممنوع است.

وی ادامه داد: توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس) و در طول بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) از پل صنیع خانی تا علامه عسگری نیز ممنوع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار