کد خبر: 1160697
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
«سرویس اطلاعات خارجی» روسیه هشدار داد که آمریکا در تدارک برای انجام حملات تروریستی به اماکن پر ازدحام و نهادهای دولتی در سوریه است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که اشغالگری نیروهای آمریکا در بخش‌هایی از سوریه همزمان با تحریم‌های همه جانبه واشنگتن علیه دمشق ادامه دارد، مسکو از تدارک آمریکایی‌ها برای حملات تروریستی در سوریه خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند که سرویس اطلاعات خارجی این کشور روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که آمریکا در حال آماده شدن برای انجام حملات تروریستی علیه مکان‌های پر ازدحام و نهادهای دولتی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه (SVR)  در بیانیه خود تصریح کرد: «سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به عنوان ابزاری معمول برای اجرای طرح‌های خرابکارانه خود [در سوریه] دوباره قصد دارند از تندروهای اسلام‌گرا استفاده کنند».

این نهاد اطلاعاتی روسیه هشدار داد که آمریکا با استفاده از «تندروهای اسلام‌گرا» درصدد حملات تروریستی به «اماکن پر جمعیت، مغازه‌ها و نهادهای دولتی» در سوریه است و این مناطق از جمله اهداف حملات درنظر گرفته شده است.

به گفته سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه، کنترل چنین اقدامات تروریستی به صورت مستقیم از پایگاه نظامی آمریکا مستقر در التنف انجام می‌شود؛ پایگاهی که در اراضی تحت تسلط معارضان قرار دارد و در آن «ده‌ها ستیزه جوی داعش» در حال آموزش دیدن هستند.

این سازمان اطلاعاتی مطرح روسیه افزود، حملات با هماهنگی نیروهای اطلاعاتی آمریکا در درجه اول استان‌های جنوبی «سویدا» و «درعا» را مد نظر دارد اما همچنین حمله به بزرگراه راهبردی بین دو شهر «تدمر» (پالمیرا) و «دیر الزور» هم جزو هدف حملات تروریستی پیش رو است.

هشدار مسکو درباره حملات تروریستی برآمده از نیروهای اطلاعاتی آمریکا با هدایت پایگاه نظامی التنف در شرایطی مطرح شده که به رغم درخواست‌های دولت سوریه، حضور اشغالگرانه نظامیان آمریکایی در بخش‌هایی از خاک این کشور به بهانه‌هایی از قبیل «جنگ با داعش» همچنان ادامه دارد.

دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال آنچه «بهار عربی» خوانده شد، در حال مداخله در امور سوریه هستند و ضمن حمایت‌های همه جانبه از معارضان سوری، تحریم‌های شدیدی علیه این کشور منطقه غرب آسیا اعمال کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار