کد خبر: 1160671
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: این تیم به واسطه ساختار و تکامل تیمی، دست بالاتر را برای برتری در دربی داشته و در هر نقطه‌ای از زمین بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق؛ فرزاد آشوبی در گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه فوتبال برتر درباره سطح مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: تیم‌هایی که مثلث مدیریت قوی داشتند، توانستند در کورس قهرمانی باشند. تیم‌هایی که پیش فصل خوبی داشتند به خوبی از طرف باشگاه حمایت شدند. هرچقدر به آخر لیگ نزدیک شدیم، خلاف لیگ‌های گذشته عامل جذابیت نیم فصل دوم بیشتر شد.

وی افزود: وقتی توپ را در اختیار نداشته باشید عامل ریسک به شدت پایین می‌آید. نیازمند دانش، تخصص، سبک و داشتن بازیکنانی هستیم که بتوانند ایده‌ها را جلو ببرند. وقتی تیم دوازدهم جدول مقابل پرسپولیس و استقلال قرار بگیرد، می‌تواند دفاع کند و طرح و برنامه‌ای برای حمله با پرسپولیس و استقلال داشته باشد، اما آن طرح و برنامه خیلی پیش‌پا افتاده است و باید برنامه به گونه‌ای باشد تا به تیم‌های بزرگ ضربه بزنند و خطرناک باشند و اینگونه فوتبال تماشایی خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال ایران عنوان کرد: درک نمی‌کنم چرا کادر فنی تیم‌ها قبل از بازی سمت هم می‌روند و احوال‌پرسی می‌کنند! شما دارید برای مبارزه آماده می‌شوید و بهتر است انتهای بازی با رقیب روبه‌رو شوید. این راهکار قشنگ‌تر است. بیانیه نویسی هم تهوع‌آور شده و خیلی از بیننده‌ها آن را دوست ندارند.

وی اضافه کرد: بیشتر تیم‌ها از واقعیت فرار می‌کنند. پرسپولیس فوق العاده عمل کرد و فضای آرام و بدون تنشی داشت. کاری که خیلی سخت به نظر می‌رسید را انجام داد. وقتی مصاحبه‌های خیالی مثل «دست‌هایی در کار هست تا قهرمان نشویم» در تیم‌ها انجام می‌شود، جز اینکه تمرکز و انرژی را از عوامل فنی بگیرد، فایده‌ای ندارد و به پیشبرد و رشد برای رسیدن به اهداف آن مجموعه، هیچ کمکی نمی‌کند. باید امروزی‌تر نگاه و الگوبرداری کنیم.

آشوبی یادآور شد: آن‌هایی که درگیر فوتبال هستند باید دنیای بزرگتری داشته باشند. در بخش سواد و معلومات اجتماعی ضعف‌های بزرگی دیده می‌شود. هر حرفی و دیدگاهی باید در چهارچوب اخلاق و روش درست بیان شود. ایرادی نمی‌بینم تا یک پیشکسوت نظر خود را درباره داوری بیان کند، اما باید دانش بیان داشته باشد و اینکه با هر لفظی نباید بحث را مطرح کنید و باعث فشار و هجمه در باشگاه شوید. این حمایت‌ها واقعی نیست.

وی ادامه داد: پرسپولیس عملکرد ویژه و خاصی نشان داد و پیش فصل خوبی را سپری کرد. نقاط ضعف به درستی شناسایی شد و بازیکنان خوبی جذب شدند و اگر لوکادیا، مهاجم بی‌نظیر پرسپولیس جدا نشده‌بود، این تیم زودتر از این‌ها قهرمان می‌شد. متاسفانه شنیدم استقلال بیانیه داده و درخواست داور خارجی داده، اما این موضوع نمی‌تواند پیامد خوبی داشته باشد.

پیشکوست فوتبال ایران افزود: سبک بازی پرسپولیس کاملا مشخص است و بیرانوندی را دارد که کیفیت او بعد از بازگشت از اروپا، کمک حال پرسپولیس شد. وحید امیری با دوندگی خوبی که دارد جای دو نفر بازی می‌کند. پرسپولیس ساختار خوبی در طول زمان به دست آورده است.

وی گفت: هر دو تیم بازیکنان با کیفیت و سطح بالایی دارند. در مناطق جلویی زمین بازیکنانی دارند. برای بازیکنان هم سخت است که برابر بازیکنان خلاق قرار بگیرند. باید عامل زمان و فضا از این بازیکنان گرفته شود و هافبک‌ها بیایند و به نفرات کناری کمک کنند. پرسپولیس به خوبی از هافبک‌هایش استفاده می‌کند، اما اگر نقش هافبک توسط قایدی انجام شود، بخش هجومی استقلال دچار خستگی و افت می‌شود.

آشوبی درباره فینال جام حذفی یادآور شد: کمترین تغییرات در عقب زمین اتفاق می‌افتد. علی نعمتی یکی از بهترین بازیکنان این فصل پرسپولیس بود. پرسپولیس به واسطه ساختار و تکامل تیم دست بالاتری برای برتری و در هر نقطه‌ایی از زمین بازیکنان با کیفیتی دارد.

وی گفت: یحیی گل محمدی با وجود کیفیت و عملکرد فوق العاده در این چند فصل چرا در میان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نبود؟! امیدوارم با گروه جدید به شکلی کار کنیم تا تیم ملی قهرمانی را به دست بیاورد. گروه بی نظیری از بازیکنان را داریم. امیدوارم مثل بازی مقابل انگلیس در جام جهانی بد شانس نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار