کد خبر: 1160665
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
رئیس سازمان فضای سبز شهری شهرداری کرج :
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: یکپارچه‌سازی درختان در معابری که دارای منظر عمومی گسترده می‌باشند، نقش مهمی در زیبایی شهری داشته و امروز به عنوان الگویی در توسعه فضای سبز محسوب می‌شود.

علیرضا عاقلی اظهار کرد: همواره کاشت درخت و توسعه فضای سبز نقشی بی‌بدیل در زیبایی بصری شهرها داشته و کمتر کسی می‌تواند درخت را عامل اغتشاش بصری بداند.

وی افزود: اغتشاش بصری ناشی از کاشت ناموزون و اشتباه درخت با گذشت زمان، علاوه بر افت کیفی منظر، مشکلاتی همچون عدم آبیاری متوازن، عدم رسیدگی مناسب و حتی به مرور زمان باعث ایجاد خطرات ناشی از رشد گیاهان را در پی خواهد داشت.

عاقلی با بیان اینکه در چند سال اخیر و در کلانشهر کرج، کاشت یکپارچه درختان، نقشی هر چند مختصر در ارتقای سیما و منظر سبز شهری ایفا کرده است، بیان داشت: درختانی که اگر حضور نقطه‌ای و منفرد آن‌ها درهیچ بلوار یا معبری احساس نمی‌شد، ولی با حضور یکسان و به اصطلاح خطی نقش خود را به عنوان یک پروژه تعریف کرده و با دیدن آن چیزی جز احساس آرامش و نظم بصری نصیب شهروندان نخواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: خیابان ولیعصر در تهران را می‌توان الگوی مهمی در این مدل از درختکاری عنوان کرد؛ مدلی که بعدها در شیراز، اصفهان، تبریز و دیگر شهرهای کشور نیز اجرا و نتایج حاصل از زیبایی آن با افزایش سن درختان قابل مشاهده است.

عاقلی ادامه داد: در کرج نیز از سال‌های دور یکپارچه‌سازی درختان در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج قرار گرفته و حتی پیش ازتشکیل این سازمان نیز شاهد کاشت درختان دراین کلانشهر به صورت همسان بوده‌ایم.

او در پایان اضافه کرد: این مدل از کاشت را می‌توان در بلوارهایی همچون اقاقیا و استقلال در عظیمیه، نبوت، بلوار شورای کرج ومنطقه مهرشهر دید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار