کد خبر: 1160637
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با حضور گسترده مردم شامگاه امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه در میدان خراسان تهران برگزار شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اجتماع پرشور و پرطراوت بزرگ امام رضایی‌ها با حضور گسترده مردم شهر تهران شامگاه دوشنبه هشتم خرداد ماه در دهه کرامت برگزار شد.

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با تلاوت قرآن توسط حامد شاکرنژاد و آئین نورافشانی آغاز شد.

سپس حجت الاسلام شهاب مرادی به سخنان کوتاهی پرداخت. مداحی و نوحه خوانی مداحان برجسته کشوری همچون عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر، محسن عراقی، محمد فصولی، امین قدیم سید محمد رضا نوشه ور از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم حجت الاسلام مرادی با اشاره به دهه کرامت گفت: باید صلوات به امام رضا (ع) را یک فعالیت هر روزه قرار دهیم. در هر جایی که هستیم سلام به ائمه را فراموش نکنیم و صلوات خاصه را با نیت قلبی و رو به به سمت امام رضا برای ارتباط قلبی بیشتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سفر به مشهدالرضا را همیشه در فعالیت‌های زندگی خود قرار دهیم و با هر سطح و امکاناتی که وجود دارد خود را به زیارت این امام رئوف برسانیم.

این مراسم از ساعت ۲۰ با حضور مردم و نوجوانان و کودکان آغاز شد، و سپس اکثر کودکان و نوجوانان حاضر سربندها و پرچم‌های مزین به نام ائمه به سر داشتند. همچنین حضور خواهر و برادرها در کنار هم حضور داشتند.

حضور جمعیت مشتاق و اهل بیتی در خیابان‌های منتهی به میدان خراسان با وجود تمهیدات ترافیکی موجب مسدود شدن خیابان‌های اطراف شده بود. البته گنجایش و ظرفیت محدودیت این موقعیت جغرافیایی تأثیر بسزایی در افزایش ترافیک به وجود آمده، داشت.

در ابتدای این مراسم از سه خانواده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد و همچنین گروه سرود نیروی دریایی به اجرای سرود جمهوری اسلامی و ایران عزیز پرداختند.

همخوانی سرود عزیزم حسین، با صدای عبدالرضا هلالی، سپس محسن عراقی با ایجاد شور و نشاطی نوای «علی مولا علی مولا» را در میدان خراسان طنین انداخت.

آرتین سرایداران و خواهرش فاطمه سرایداران از بازماندگان و حادثه دیدگان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

بعد از آن سرود «عزیزم حسین ۲» با همخوانی عبدالرضا هلالی و محمد حسین پویانفر به آرتین تقدیم شد، که با استقبال زیاد کودکان حاضر در میدان خراسان روبرو شد.

در ادامه سرود خوانی این دو مداح در مدح و منقبت امام رضا (ع) با نورافشانی فضای بسیار پرشور و نشاطی را در میان خانواده‌ها و حاضران ایجاد کرد. سپس پس از درخواست مجری برنامه مبنی بر روشن کردن نور دوربین‌های تلفن همراه حال و هوای خاصی به فضا بخشید.

در ادامه مداحی آقایان فصولی، نوشه ور، قدیم، عراقی و حاج مرتضی طاهری را داریم که چاوش خوانی برای اعزام نمادین کاروانی به مشهد را انجام داده است.

برپایی موکب ها و ایستگاه‌های پذیرایی، اقلام فرهنگی و برنامه‌های شاد و مهیج در کنار این برنامه‌ها طراحی شده و همچنین اجرای گروه سرود نجم الثاقب نیز در این مراسم از دیگر فعالیت‌های متنوع این اجتماع بزرگ بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار