کد خبر: 1160321
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
شهردار تهران درباره احداث ال آر تی و تراموا در پایتخت توضیحاتی ارائه داد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، ال آر تی یا Light Rail Transit به معنی حمل و نقل ریلی سبک یا یک نوع قطار سبک شهری است که شهرداری تهران به دنبال احداث آن در پایتخت است.

ال آر تی متشکل از یک، دو یا سه واگن است که با نیروی برق در مسیری کاملاً حفاظت شده یا نیمه حفاظت شده به صورت عموماً هم سطح، زیرزمین و یا بالاتر از سطح زمین حرکت می‌کند و ظرفیتش نیز تقریباً دو و نیم برابر بی آر تی است.

برای اولین بار شهردار تهران هنگام ارائه گزارش حمل و نقلی از آمادگی ایجاد ال آر تی در تهران خبر داد و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز اعلام کرد که هزینه راه‌اندازی ال. آر. تی کمتر از مترو است و سرمایه‌گذار و فاینانسور چینی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده البته اجرای آن منوط به این شرط است که شورای عالی ترافیک این مساله را تأیید کند.

دوم خرداد ماه بود که شهردار تهران کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن مسیر ال آر تی را از ترمینال شرق به اتوبان همت و وردآورد اعلام کرد.

در همین راستا علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: در حوزه مترو تکلیفمان روشن است همچنین در خصوص تراموا نیز به افق‌های کاملاً روشنی رسیده‌ایم و پیش پیمان‌های لازم و کار مطالعاتی آن را به انجام رسانده‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به پروژه ال آر تی گفت: این پروژه در مقام مطالعه است و هنوز اقدام عملی در رابطه با آن انجام نگرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار