کد خبر: 1160296
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
در شرایطی که اختلاف والیبال ایران و آمریکا به اوج خود رسیده رسانه‌های معاند با همراهی برخی افراد تازه به دوران رسیده به دنبال ماهی‌گیری از آب گل‌آلود هستند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پس از ارسال نامه محمدرضا داورزنی به آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی در خصوص اعتراض به روند صدور ویزای آمریکا و هلند برای اعضای تیم ملی والیبال کشورمان و اعلام آمادگی برای میزبانی هفته سوم لیگ ملت‌ها بجای آمریکا، بلافاصله جلسه‌ای به صورت آنلاین با حضور مدیرکل اجرایی و مسؤول حقوقی FIVB و داورزنی برگزار شد که با اعتراض مستقیم و شدید رئیس فدراسیون ایران و دفاع از منافع و اعتبار نام کشورمان در والیبال دنیا و الزام احترام به والیبال ایران توسط تمامی کشور‌ها همراه بود و منجر به پیگیری همه جانبه فابیو به صورت مستقیم شد.

پس از آن در جلسه‌ای دیگر گروهی از کارشناسان حقوقی و مسؤولین فدراسیون جهانی والیبال و روسای فدراسیون هلند و ایران  گرد هم آمدند و این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادند. آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی ضمن دلجویی برای مشکلاتی که به وجود آمده، اعلام کرد FIVB  شخصی را برای پیگیری پرونده ایران در آمریکا استخدام کرده و به صورت مستقیم پیگیر حل این مشکلا ت خواهد بود و از داورزنی خواست با صبر بیشتر و افزایش همکاری‌های همه جانبه سعی در برطرف کردن موانع کند.

این در حالی است در چند شب گذشته یکی از رسانه‌های معاند بجای بررسی موضوع روز والیبال یعنی علت عدم صدور روادید ورزشکاران ایرانی توسط آمریکا، با استفاده از فردی با رزومه جعلی و هیچ تجربه فنی اقدام به دروغ پراکنی و ایجاد حاشیه به منظور غیر شفاف کردن فضا و پرت کردن حواس‌ها کرد و با اعلام یک سری اعداد و ارقام خیالی! بدون هیچ مدرک و سند به دنبال پنهان کردن ضعف آمریکایی‌ها در میزبانی هفته سوم کرد.

میهمان رسانه وابسته به صهیونیست اینترنشنال که عنوان کرد «فدراسیون والیبال مبدع سامانه پیامکی هواداری در ورزش است. این سامانه درآمدهای غیرشفاف دارد. برآورد شده فدراسیون از سامانه پیامکی ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. معلوم نیست این پول کجا خرج شده است» مدتی سرپرست دبیری هیأت والیبال استان تهران را برعهده داشت و قرار بود در انتخابات هیأت هم حضور پیدا کند. 

علی نیک‌نام، از مربیان والیبال ایران و از فعالان هیأت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد این موضوع اظهار داشت: زمانی که قرار بود انتخابات دوره گذشته هیأت تهران برگزار شود، قرار بود میثم پورجلالی هم به گفته خودش در انتخابات حضور پیدا کند. در همین راستا چند بار با هم به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران رفتیم، او نه تنها ثبت‌نام نکرد بلکه مدرک تحصیلی که قرار بود ارائه شود را هم نداشت! به هر حال چون او در آن زمان سمت داشت دستور می‌داد که اخبار مربوط به احتمال حضورش در انتخابات رسانه‌ای شود. تا جایی که من متوجه شدم مدرک تحصیلی او دیپلم یا فوق‌دیپلم بود و مدرک بالاتری نداشت. او تصمیم داشت به گونه‌ای جو رسانه‌ای ایجاد کند که در انتخابات ثبت‌نام کرده، اما در لحظه آخر کناره‌گیری کرده است. 

وی ادامه داد: او بارها در جمع‌های مختلف مدعی شد که مدرکش در کشور دیگری جامانده و نتوانسته آن را دریافت کند. ضمن اینکه به یاد دارم که او همیشه می‌گفت من خوب بلدم دو عکس را با هم دعوا بیاندازم و به هدفی که می‌خواهم برسم. واقعاً برای آن رسانه و افرادی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند متاسف هستم. آنهایی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند طرد شده‌های والیبال هستند و می‌خواهند خودشان را نشان دهند. در سال‌های اخیر بارها دیده‌ایم که هر کسی به هر دلیلی قهر می‌کند به رسانه معاند اینترنشنال رفته و رجزخوانی می‌کند. آنها تنها به دنبال دشمنی با کشورمان هستند و اطلاعات اشتباهی را به مردم می‌دهند. آقایان به واسطه کشورمان و والیبال برای خود اعتباری دست و پا کرده‌اند و حالا برای اینکه بتوانند به اهداف دیگر برسند، صحبت‌های خلاف واقع را مطرح می‌کنند.

موضوع مهم در شرایط کنونی این است که والیبال ایران با آمریکا بر سر عدم صدور ویزای چند بازیکن دچار اختلاف شده و پای فدراسیون جهانی والیبال هم به این موضوع باز شده است، اما رسانه‌های معاند و برخی افراد مغرض گرد هم جمع شدند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آمریکایی‌ها طبق مقررات موظف هستند برای تمام اعضای تیم ملی ایران ویزا صادر کنند، اما آنها در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و دنبال سنگ‌اندازی هستند و در چنین شرایطی این رسانه با حضور کارشناسان جعلی‌اش به دنبال جوسازی و راه انداختن جریانی برای پوشاندن ضعف آمریکایی‌ها است.

در شرایطی که آمریکایی‌ها سیاست را با ورزش دخیل کرده‌اند بازار کارشناسان جعلی هم داغ شده و آنها فرصتی پیدا کرده‌اند تا با مصاحبه علیه وضعیت کشورمان و والیبال برای خود رزومه‌ای دست و پا کرده و شرایط را برای پناهندگی خود فراهم کنند. استراتژی «مصاحبه کن و پناهنده شو» مدت‌هاست که نخ‌نما شده است.

اتفاق دیگری که وجود دارد این است که سیستم پیامکی 3060 در اواخر سال 1396 به کار خود خاتمه داد و فدراسیون والیبال در مجموع برای یک سال‌ونیم توانست مبلغی حدود 17 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که پیش از این جزئیات آن توسط مسؤولان فدراسیون ارائه شد. طرح ارقام عجیب و صحبت از مبلغ 700 میلیارد تومان آن هم برای سال 1396 غیرواقعی است؛ براساس اطلاعات بودجه کل فدراسیون در سال 1401 مبلغی حدود 120 میلیارد تومان بوده که آن هم برای بیش از 20 اعزام به تورنمنت‌های مختلف کم است. حالا اینکه چگونه برخی‌ها صحبت از درآمد 700 میلیارد تومانی می‌کنند موضوع عجیب و غریبی است.

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص درآمد 700 میلیارد تومانی سامانه پیامکی فدراسیون والیبال، اظهار داشت: ما نگاه سیاسی به ورزش نداریم و توقع داریم که آمریکا هم نگاه ورزشی به موضوع داشته باشد. برخی شبکه‌های معاند دنبال فرافکنی هستند و اعداد و ارقامی را مطرح می‌کنند که دور از ذهن و تخیلی است. ما فقط نگاه ورزشی به موضوع داریم. آمریکایی‌ها میزبانی لیگ ملت‌ها گرفته‌اند و موظف است شرایط را برای تیم‌های میهمان فراهم کنند.

وی ادامه داد: گاهی یک چهره سرشناس و مطرح درمورد والیبال صحبت می‌کند و ما باید موضوع را بررسی کنیم، اما گاهی افراد کوچکی اظهارنظر می‌کنند که اعتقاد دارم اصلاً نباید به حرف آنها اهمیت داد. تصور می‌کنم برخی افراد دنبال بزرگ کردن خودشان هستند و می‌خواهند با چسبیدن به والیبال برای خود نامی دست و پا کنند. افرادی باید درمورد ورزش صحبت کنند که خودشان جایگاهی در والیبال داشته باشند.

دبیر فدراسیون والیبال افزود: اگر قرار باشد برای تیم ملی مربی پیدا کنیم باید ببینیم سوابق او در مربیگری چه بوده است و اگر قرار باشد درخصوص مدیریت افراد نظر بدهیم باید به گذشته آنها نگاه کنیم. متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده است افرادی حرف می‌زنند که حتی یک کمیته در فدراسیون را هم مدیریت نکرده‌‌اند و حالا درخصوص مدیریت فدراسیون نظر می‌دهند. آنها دنبال حاشیه هستند، اما حرف ما مشخص است. ما می‌گوییم آمریکا اگر نمی‌تواند میزبانی کند، میزبانی را به ما واگذار کند تا به بهترین شرایط از میهمان‌ها پذیرایی کنیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار