کد خبر: 1160234
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
دولت هند با رژیم موقت صهیونیستی به توافقی دست یافتند که به موجب آن، ۱۰ هزار کارگر هندی، جایگزین کارگران فلسطینی خواهند شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت هند با رژیم موقت صهیونیستی توافقنامه‌ای امضا کردند که به موجب آن، ۱۰ هزار کارگر هندی در فلسطین اشغالی مشغول به کار خواهند شد؛ نیمی از این کارگران، در بخش ساختمان و نیم دیگر هم در بخش پرستاری مشغول به کار خواهند شد.

پایگاه خبری عبری «واللا» با اعلام این خبر، گزارش داد، قرار است این کارگران، طی دو مرحله وارد فلسطین اشغالی شوند؛ لذا در سال اول، پنج هزار کارگر و پرستار در اراضی اشغالی مشغول به کار خواهند شد. این کارگران، جایگزین کارگران فلسطینی خواهند بود.

در راستای اقدامات ظالمانه تل‌آویو علیه کارگران فلسطینی، رژیم اشغالگر قدس سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد وجوه بازنشستگی کارگران فلسطینی را به یک شرکت خصوصی اسرائیلی به نام آمتیم (Amtim) منتقل کند که این اقدام در پوشش سرمایه‌گذاری توصیف کرد؛ اقدامی که کارشناسان آن را را جنایت واقعی و دزدی علیه طبقه کارگر فلسطین توصیف کردند.

آن‌ها تاکید می‌کنند که حقوق کارگران یک حقوق فردی است و این اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف آسیب رساندن به حقوق کارگران و محروم کردن آن‌ها از حقوق و مزایای بازنشستگی و نقض کلیه آداب و رسوم و قوانین بین المللی مربوطه و در امتداد جنگ همه جانبه و علنی رژیم فاشیستی اسرائیل علیه مقدسات و اسرای قهرمان فلسطینی است.

این وجوه بازنشستگی کارگران فلسطینی که میلیارد‌ها دلار تخمین زده می‌شود، توسط سازمانی به نام «اداره پرداخت‌ها» که رژیم صهیونیستی پس از امضای قرارداد اسلو با سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سال ۱۹۹۴ تأسیس کرد، جمع‌آوری شده و متعلق به صد‌ها هزار کارگر فلسطینی است که از سال ۱۹۷۰ در داخل سرزمین‌های اشغالی مشغول کار هستند.

وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی هم در ادامه گفت که کارگران هندی، باتجربه و مسلط به زبان انگلیسی هستند و انتظار می‌روند بتوانند نیاز‌های رژیم صهیونیستی در بخش ساختمان و پرستاری را رفع کنند.

پس از تنظیم این قرارداد، دولت‌های صهیونیستی و هند، آن را امضا خواهند کرد. وزارت مهاجرت رژیم صهیونیست خبر داد که «انتظار داریم، در کوتاهترین زمان ممکن، با این توافق، موافقت شود؛ لذا خواهیم توانست مکانیزم‌ها مورد نیاز برای به کارگیری کارگران ماهر را تنظیم کنیم».

وزارت کار فلسطین تخمین می‌زند که یک و نیم میلیون کارگر فلسطینی از سال ۱۹۷۰ سابقه کار در بخش‌های مختلف در داخل سرزمین‌های اشغالی را داشته‌اند که از این تعداد تنها ۴۰۰ کارگر، بر اساس چیزی که در قانون کار رژیم صهیونیستی تصریح شده است در حال حاضر حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

این تعداد اندک کارگران کسانی هستند که به وسوسه‌ها و تشویق‌های رژیم صهیونیستی برای برداشت زودهنگام حقوق خود پاسخ ندادند. ۹۰ درصد از کسانی که از سال ۱۹۹۴ از تشکیلات خودگردان فلسطین کمک‌های امدادی دریافت می‌کنند، اصالتاً کارگران سابق هستند که در داخل سرزمین‌های اشغالی کار می‌کردند و حقوق مالی خود را زودتر پس گرفتند.

نصری ابوجیش وزیر کار تشکیلات خودگردان فلسطین هم در این زمینه گفت: اسرائیل نمی‌خواهد کارگر فلسطینی یا خانواده‌اش در صورت رسیدن به سن بازنشستگی (۶۰ سال)، فوت یا حوادث ناشی از کار از حقوق بازنشستگی بهره‌مند شوند.

انجمن «عنوان العامل» مستقر در تل‌آویو که ویژه دفاع از کارگران فلسطینی و حمایت از حقوق آن‌ها در داخل رژیم صهیونیستی است، ارزش بودجه در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در شرکت خصوصی اسرائیلی آمتمیم را حدوداً تا ۸ میلیارد شِکِل (حدود دو میلیارد دلار) تخمین می‌زند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار