کد خبر: 1160154
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از شرکت ۳۴۰هزار دانش‌آموز استان کرمان در طرح «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» خبر داد.
رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در جلسه مجازی با مدیران و رؤسا، معاونان پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان از پوشش ۳۴۰هزار دانش‌آموز استان در طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این طرح به منظور پایش مستمر وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش‌آموزان در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی با رویکرد شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر یا بزه دیده با ارائه خدمات حمایتی و تخصصی یا مداخله قضایی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های ارزشمند ما هستند، افزود: طرح نماد یک ائتلاف اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری بین کودکان و نوجوانان است که با مشارکت چند دستگاه برون سازمانی محقق می‌شود. این مسئول ادامه داد: همه تلاش‌های ما در آموزش و پرورش برای رشد و بالندگی دانش‌آموزان و تحقق اتفاق‌های مثبت در کف مدرسه است که طرح نماد بستر مناسبی برای این مهم است. رضایی گفت: در راستای اجرای نظام ارجاع خدمات مشاوره‌ای در حوزه سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و برنامه بسته اجرایی تحولی ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح ملی نماد)، با توجه به درس‌های آموخته شده و بازخورد‌های دریافتی و با رعایت و ملاحظه مقتضیات و شرایط خاص مدارس در دوره کرونا به ادارات کل استان ابلاغ شد. وی افزود: براساس این گزارش، اجرای طرح با هماهنگی کامل اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، توجه به برش‌های مالی و اجرایی با رعایت هماهنگی با شاخص‌های کشوری برای جلوگیری از تعهدات مازاد، توجه به چگونگی اجرای مجازی و میدانی برنامه با توجه به دستورالعمل مذکور و ارائه گزارش‌های منظم از اجرای طرح، به صورت مستمر و ادواری ازجمله نکات ضروری در اجرای طرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار