کد خبر: 1160078
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا؛ مهدی چمران روز یکشنبه در آغاز یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: شورای شهر نیز باید از رهنمود‌های رهبری انقلاب استفاده کند.

وی با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر ۴، تاکید کرد: بعد از صحبت‌های نتانیاهو، این رونمایی بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید و پاسخی بر گزافه‌گویی‌های اسرائیل است.

چمران با بیان اینکه اگر قدرت بازدارندگی نبود دشمن تهدیدات خود را عملی می‌کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی‌ها، بازدارندگی ایجاد کرده است و این موضوع به صلح منطقه و پایداری ایران و امت اسلامی کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز صورت وضعیت مالی اسفند سال گذشته شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران نیامده است، از شهرداری تهران خواست این صورت وضعیت زودتر ارسال شود.

چمران درباره نرخ تاکسی‌های اینترنتی نیز عنوان کرد که این نرخ باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.

وی افزود: نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید با نظر و رأی شورای شهر باشد تا برای مردم نیز موثر باشد.

افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر تهران برسد

تکمیل ظرفیت معابر پایتخت

چمران در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: این مرکز طرحی را برای رفع معضل ترافیک و کاهش آلودگی هوا ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در جلسه هم‌اندیشی این طرح بررسی شد، اظهار داشت: پیش‌بینی پیمایش خودرو‌ها و واگذاری سهم خودرو‌های کم پیمایش به دیگر خودرو‌ها از موارد این طرح است.

چمران تاکید کرد: گنجایش معابر تهران برای خودرو تکمیل شده است و اکنون تردد با دو برابر ظرفیت بزرگراه‌ها و معابر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز قرعه‌کشی انجام و حداقل یک میلیون خودرو به معابر اضافه می‌شود، گفت: این اتفاق در شرایطی است که خودرو‌های فرسوده با مصرف روزانه ۱۵ تا ۲۰ لیتر بنزین از رده خارج نمی‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ساختمان‌های فرسوده و ناایمن، گفت: باید بررسی شود که ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی اقدام کنند.

افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر تهران برسد

وی درباره‌ی کلنگ زنی پارکینگ بیمارستان حضرت مهدی (عج) در تهران نیز گفت: این سازه جدا از بیمارستان است و ارتباطی با بیمارستان ندارد. این پارکینگ متعلق به بیمارستان شریعتی است که به صورت مشارکتی با شهرداری تهران ساخته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره واردات اتوبوس گفت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره به شورای شهر گزارش ارائه خواهد کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز یکشنبه هفتم خرداد، به ارائه تذکرات پرداختند.

انتقاد از لایروبی نشدن جوی‌های خیابان مولوی و بازار تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با انتشار تصاویری از لایروبی نشدن جوی‌ها در خیابان مولوی و بازار تهران منطقه ۱۲ تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: بوی تعفن و لجن این جوی‌ها برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مردم توقع زیادی ندارند، گفت: مردم توقع داند در مرکز تهران در جوار بازار بزرگ تهران، زندگی معمولی داشته باشند. از گربه مرده، موش و کاغذ در این جوی‌ها دیده می‌شود.

واگذاری املاک باید به تصویب شورای شهر برسد

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با ارائه تذکری اظهار داشت: واگذاری املاک به مجموعه‌های عام المنفعه منوط به نظارت مستقیم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و معاون فرهنگی شهردار تهران باید موارد لازم برای نظارت بر واگذاری‌ها را در اختیار کمیسیون قرار دهد.

زهرا شمس احسان ادامه داد: حق واگذاری املاک را نمی‌توانیم از شورای اسلامی شهر تهران سلب کنیم و واگذاری‌ها باید به تصویب شورا برسد.

وی ادامه‌داد: شهردار تهران به حفظ و حراست از اموال شهرداری تهران توجه داشته باشد و گزارشی از واگذاری‌ها در شورا ارائه دهد.

ضرورت تملک خانه آیت الله عسکری

شمس احسان در ادامه تذکر خود نسبت به اجرا نشدن مصوبه شورای شهر در مورد تملک بیت آیت‌الله عسکری و تبدیل به خانه مفاخر تذکر داد و گفت: در توافق شهرداری و دانشگاه علامه عسگری، مبلغی واریز شده است، اما با وجود دستور شهردار در راستای اجرای این مصوبه اقدامات لازم انجام نشده است.

بازگرداندن ۱۱۰ ملک به شهر/ پرداخت ۵۰ درصد بدهی شهرداری

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۱۰ ملک شهرداری به شهرداری برگردانده شده و از افراد متصرف گرفته شده است، از شهرداری خواست بازپس‌گیری املاک را جدی بگیرد.

پرویز سروری با بیان اینکه ۵۰ درصد بدهی‌های شهرداری پرداخت شد، گفت:، اما از چند منطقه از شهرداری گزارش‌های نگران کننده شنیده می‌شود و مطالبات برخی پیمانکاران به دیون تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: حتما شهرداری تهران در این زمینه و پرداخت دیون جدیت داشته باشد.

افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر تهران برسد

ضرورت ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز از انتشار فهرست ساختمان‌های ناایمن تشکر کرد و گفت: این اقدام موجب تشویش اذهان عمومی نشد.

سوده نجفی اظهار امیدواری کرد فقط به اعلام اسامی اکتفا نشود و اقدامات عملی برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه در این فهرست نام هشت بیمارستان دیده می‌شود، بر ضرورت ایمن سازی این ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: در بین بیمارستان‌ها نام بیمارستان امام خمینی هم دیده می‌شود و بر اساس نامه مقام قضایی، بیمارستان حضرت مهدی (عج) در جوار آن با وجود اینکه هنوز ۶ ماه از افتتاح آن نمی‌گذرد، نیز وضعیت ناایمن دارد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت منطقه ۱۲ را در دستور کار قرار دادند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این گزارش گفت: در این منطقه ۴۶ پروژه از ۵۴ پروژه توسعه محلی اجرا شد و از ۲۸ پروژه غیرمستمر نیز ۲۴ پروژه اجرایی شده است.

وی درباره بازگشایی محور شمالی میدان امام خمینی (ره)، گفت: این طرح نیاز به نقدینگی دارد و اگر نقدینگی تخصیص نیابد، این طرح به یک معضل تبدیل می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ نیز در توضیحاتی با بیان اینکه ۹۰ درصد آبیاری رفیوژ میانی خیابان ۱۷ شهریور مکانیزه است، افزود: برای پیاده رو نیز تأکید شده که بخشی از این فضا خالی از درخت نباشد چراکه منطقه ۱۲ به شدت از لحاظ فضای سبز فقیر است.

یزدی با بیان اینکه سنگ کار شده در میدان امام خمینی (ره) به رغم نظر کارشناس به دستور معاونت عمرانی از سنگ‌های بزرگ استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بتن ریزی زیر سنگ‌ها به درستی انجام شده بود، اما سنگ‌ها تغییر و در ابعاد کوچک بارگذاری شد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به بازدید معاون وزیر کشور از وضعیت بازار، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی باید در این زمینه وارد عمل شوند؛ چراکه بخش عمده‌ای از ایمنی بازار شبکه برق و فاضلاب است.

یزدی در خصوص محدودیت ارتفاع در ساختمان‌های اطراف مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مراکز حیاتی از لبه دیوار ۱۵۰ متر حریم دارند و علاوه بر این ۵۰۰ متر نیز حریم لحاظ شده و در مجموع ساختمان مجلس ۶۵۰ متر حریم دارد که بسیار زیاد است و ما و مجلس با این موضوع موافق نیستیم و قرار بر این شد که شورای امنیت اصلاحاتی را در این خصوص اعمال کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار